Η Ελλάδα παρέλαβε στις αρχές του 1970, 19 F-102 και 4 TF-102 A Delta Dagger (όλα τα αεροσκάφη προήρθαν από την Ευρώπη). Πρόκειται για ένα μαχητικό-αναχαιτιστικο δελταπτέρυγο αεροσκάφος εξοπλισμένο με πρωτοποριακά συστήματα για την εποχή του π.χ. το ραντάρ τύπου MG-10 επέτρεπε στον πιλότο να καθοδηγήσει αυτόνομα το Α/φος προς το στόχο, φτάνοντας σε παραμέτρους βολής των κατευθυνόμενων πυραύλων AIM-4 Falcon.
Ο μόνιμος οπλισμός του Α/φους αποτελούσαν οι έξη πύραυλοι «αέρος-αέρος» φερόμενα εσωτερικά (3xAIM4E, 3xAIM4F με υπέρυθρη καθοδήγηση και μη κατευθυνόμενα βλήματα «αέρος-αέρος». Το F-102 δεν έφερε πυροβόλο όπως συνηθιζόταν για τα μαχητικά της εποχής. Παρά αυτές της δυνατότητες του δεν προσαρμόστηκε καλά στης απαιτήσεις στους ουρανούς του Αιγίου.
Όλα τα αεροσκάφη άνηκαν στην 342 Μοίρα Παντός Καιρού. Τα αεροσκάφη αυτά αποσύρθηκαν μετά επταετία και σταδιακά αντικαταστάθηκαν από τα Mirage F-1CG.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ | Convair |
ΧΩΡΑ | ΗΠΑ |
ΤΥΠΟΣ | Μονοθέσιο αναχαιτιστικό παντός καιρού |
ΠΛΗΡΩΜΑ | 1, άτομο |
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ | Ένας στροβιλοκινητήρας, Pratt&Whitney J-57-P-25 |
Μέγιστη ώση, kgf | 1x7.800 |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ | |
Μήκος, m
|
20,81 |
Ύψος αεροσκάφους, m
|
4,46 |
Εκπέτασμα πτέρυγας, m
|
11,62 |
Επιφάνεια πτέρυγας, m2
|
61,45 |
ΒΑΡΗ | |
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg | 14.300 |
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg | 12.950 |
Βάρος κενό, kg | 8.777 |
Εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, kg | - |
Βάρος οπλικού φορτίου, kg | - |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
Μέγιστη ταχύτητα, km/h | 1.380 |
Μέγιστη ταχύτητα σε μικρό ύψος, km/h | 1.190 |
Όρια φόρτισης, g
|
-
|
Βαθμός ανόδου, m/min
|
3.692
|
Επιχειρησιακή οροφή, m | 16.500 |
Εμβέλεια μεταφοράς , km
|
2.172
|
Εμβέλεια με χρήση εξωτερικών δεξαμενών καυσίμων 2x1.045 l), km | 3.300 |
Ακτίνα δράσης (με χρήση εξωτερικών δεξαμενών καυσίμων 800 l), km | 540 |
ΟΠΛΙΣΜΟΣ | 6 βλήματα «αέρος-αέρος» φερόμενα εσωτερικά Falcon GAR-1. Δυνατότητα μεταφοράς οπλισμού σε εξωτερικούς φορείς οπλισμού. |
Φωτογραφίες F-102A Delta Dagger