Yak-38U. Πρώτη πτήση: 1972 © Konstantinos Panitsidis

Φωτογραφία από την προσωπική συλλογή του Κωνσταντίνου Πανιτσίδη 


 Τεχνικά χαρακτηριστικά      Φωτογραφίες      Video

 

 

Η έκδοση αυτή αναπτύχθηκε ειδικά για την εκπαίδευση πληρωμάτων με πλήρεις δυνατότητες επιχειρησιακής έκδοσης. Πρωτοπέταξε στις 19 Μαΐου 1972. Κατά την εξέλιξη του αντιμετώπισαν αρκετά προβλήματα με την εγκατάσταση δεύτερης θέσης. Για πρώτη φορά χρησιμοποιήθηκε  αυτόματο σύστημα υποχρεωτικής-ταυτόχρονης εκτίναξης  πληρώματος και χειροκίνητη εκτίναξη με καθυστέρηση /κράτηση 0,6 δευτερόλεπτα. 30 Μαρτίου 1972 απογειώθηκε κανονικά με τροχοδρόμηση. Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού άρχισε στις 23 Μαρτίου 1973 στο αεροδρόμιο Zhukovsky μετέπειτα  οι δόκιμες συνεχίστηκαν για ένα χρόνο περίπου στο Ahtubinsk. 

Το αεροσκάφος έλαβε θετικά αποτελέσματα κατά την αξιολόγηση του όμως η επιτροπή συνέστησε την αλλαγή εξοπλισμού και αξιολογήθηκε από την αρχή την περίοδο 1976-1977.  Το πρώτο εκπαιδευτικό Yak-36MU No01 παραδόθηκε στην αεροπορία στην βάση  Ahtubinsk, αργότερα μεταφέρθηκε στο κέντρο εκπαίδευσης του ναυτικού (πόλη Saki). Παρέμενε μέχρι  εξαντλήσεως «ωφέλιμης ζωής» όπου και τοποθετήθηκε ως  μνημείο. Σύμφωνα με την εντολή υπουργείου εθνικής αμύνης (Σ. ένωσης)  No196 από 15 Οκτωβρίου 1978 το αεροσκάφος έφερε ονομασία Yak-38U.

 


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
Γιακοβλεβ
ΧΩΡΑ
Ρωσία
ΤΥΠΟΣ
Διθέσιο επιχειρησιακό εκπαιδευτικό Αφος κάθετης βραχείας εφαρμογής
ΠΛΗΡΩΜΑ
2, άτομα
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Ένας στροβιλοκινητήρας R-27V-300 και δυο RD-36-35FVP
Μέγιστη ώση, kgf
1 x 6.100
Μέγιστη ώση, kgf
2 x 3.050
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
 
Μήκος, m
17,76
Ύψος A/φους, m
4,25
Εκπέτασμα πτερύγας, m
7,02/4,45
Επιφάνεια πτέρυγας, m2
18,41
ΒΑΡΗ
 
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg
10.000
Βάρος κενό, kg
8.390
Βάρος μεταφερόμενων καυσίμων εσωτερικά, kg
2.750
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
 
Μέγ. ταχύτητα, km/h
850
Μέγιστη ταχύτητα επίπεδο θάλασσας,  km/h
-
- υπό κανονικές συνθήκες
-
- με χρήση κάθετης απογείωσης
-
Ακτίνα δράσης, km
450
Επιχειρησιακή οροφή, m
5.000
Βαθμός ανόδου, m/min
-
Όρια φόρτισης, g
6
ΟΠΛΙΣΜΟΣ
-