Φωτογραφία από την προσωπική συλλογή του Κωνσταντίνου Πανιτσίδη
Τεχνικά χαρακτηριστικά Φωτογραφίες Video
Η έκδοση αυτή αναπτύχθηκε ειδικά για την εκπαίδευση πληρωμάτων με πλήρεις δυνατότητες επιχειρησιακής έκδοσης. Πρωτοπέταξε στις 19 Μαΐου 1972. Κατά την εξέλιξη του αντιμετώπισαν αρκετά προβλήματα με την εγκατάσταση δεύτερης θέσης. Για πρώτη φορά χρησιμοποιήθηκε αυτόματο σύστημα υποχρεωτικής-ταυτόχρονης εκτίναξης πληρώματος και χειροκίνητη εκτίναξη με καθυστέρηση /κράτηση 0,6 δευτερόλεπτα. 30 Μαρτίου 1972 απογειώθηκε κανονικά με τροχοδρόμηση. Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού άρχισε στις 23 Μαρτίου 1973 στο αεροδρόμιο Zhukovsky μετέπειτα οι δόκιμες συνεχίστηκαν για ένα χρόνο περίπου στο Ahtubinsk.
Το αεροσκάφος έλαβε θετικά αποτελέσματα κατά την αξιολόγηση του όμως η επιτροπή συνέστησε την αλλαγή εξοπλισμού και αξιολογήθηκε από την αρχή την περίοδο 1976-1977. Το πρώτο εκπαιδευτικό Yak-36MU No01 παραδόθηκε στην αεροπορία στην βάση Ahtubinsk, αργότερα μεταφέρθηκε στο κέντρο εκπαίδευσης του ναυτικού (πόλη Saki). Παρέμενε μέχρι εξαντλήσεως «ωφέλιμης ζωής» όπου και τοποθετήθηκε ως μνημείο. Σύμφωνα με την εντολή υπουργείου εθνικής αμύνης (Σ. ένωσης) No196 από 15 Οκτωβρίου 1978 το αεροσκάφος έφερε ονομασία Yak-38U.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
|
Γιακοβλεβ
|
---|---|
ΧΩΡΑ
|
Ρωσία
|
ΤΥΠΟΣ
|
Διθέσιο επιχειρησιακό εκπαιδευτικό Αφος κάθετης βραχείας εφαρμογής
|
ΠΛΗΡΩΜΑ
|
2, άτομα
|
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
|
Ένας στροβιλοκινητήρας R-27V-300 και δυο RD-36-35FVP
|
Μέγιστη ώση, kgf
|
1 x 6.100
|
Μέγιστη ώση, kgf
|
2 x 3.050
|
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
|
|
Μήκος, m
|
17,76
|
Ύψος A/φους, m
|
4,25
|
Εκπέτασμα πτερύγας, m
|
7,02/4,45
|
Επιφάνεια πτέρυγας, m2
|
18,41
|
ΒΑΡΗ
|
|
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg
|
10.000
|
Βάρος κενό, kg
|
8.390
|
Βάρος μεταφερόμενων καυσίμων εσωτερικά, kg
|
2.750
|
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
|
|
Μέγ. ταχύτητα, km/h
|
850
|
Μέγιστη ταχύτητα επίπεδο θάλασσας, km/h
|
-
|
- υπό κανονικές συνθήκες
|
-
|
- με χρήση κάθετης απογείωσης
|
-
|
Ακτίνα δράσης, km
|
450
|
Επιχειρησιακή οροφή, m
|
5.000
|
Βαθμός ανόδου, m/min
|
-
|
Όρια φόρτισης, g
|
6
|
ΟΠΛΙΣΜΟΣ
|
-
|