Φωτογραφίες από την προσωπική συλλογή του Κωνσταντίνου Πανιτσίδη
Τεχνικά χαρακτηριστικά Φωτογραφίες Video
Ονομασία κατά ΝΑΤΟ: Freehand
Η εξέλιξη του έλαβε χώρα το 1960 με την αρχική ονομασία Yak-104 εξοπλισμένο με δυο ενισχυμένους R-19-300 κινητήρες κάθετης εκτροπής της ώσης ίσης προς 1600 kgf ο κάθε ένας (για κατακόρυφες απο/προσγειώσεις ή από/προσνηώσεις) καθώς και έναν κύριο κινητήρα R-19-300 με μέγιστη ώση 900 kgf. Υπήρχαν και δυο εναλλακτικά σχέδια όπως ένα μονοθέσιο μαχητικό-βομβαρδιστικό εξοπλισμένο με δυο κύριους κινητήρες R-21M-300 και μια δικινητήρια έκδοση εγγύς υποστήριξης με κινητήρες R-PV-300.
Τελικά η Yakovlev κατέληξε σ' ένα σχέδιο με αρχική εργοστασιακή ονομασία “Izdelie-V” και μετέπειτα ως Yak-36. Το Yak-36 διαθέτει δυο κινητήρες R-27-300 με απόδοση 5000 kgf ώσης ο καθένας. Το πρωτότυπο Yak-36 πέταξε το 1964. Κατασκευάστηκαν συνολικά τέσσερα αεροσκάφη εκ των οποίων τα δυο για στατικές δοκιμές και δυο για πτητικές.
ΣΧΕΔΙΟ ΤΡΙΩΝ ΟΨΕΩΝ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
|
Γιακοβλεβ
|
---|---|
ΧΩΡΑ
|
Ρωσία
|
ΤΥΠΟΣ
|
Αεροσκάφος κάθετης βραχείας εφαρμογής-εγγύς υποστήριξης
|
ΠΛΗΡΩΜΑ
|
1, άτομο
|
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
|
Δυο στροβιλοκινητήρες R-27-300
|
Μέγιστη ώση (χωρίς μετάκαυση), kgf
|
2 x 5.000
|
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
|
|
Μήκος, m
|
16,4
|
Ύψος A/φους, m
|
4,3
|
Εκπέτασμα πτερύγας, m
|
10,00
|
Επιφάνεια πτέρυγας, m2
|
17,00
|
ΒΑΡΗ
|
|
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg
|
9.400
|
Βάρος κενό, kg
|
5.400
|
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
|
|
Μέγ. ταχύτητα, km/h
|
1.100
|
Μέγιστη ταχύτητα σε χαμηλό ύψος, km/h
|
900
|
Εμβέλεια, km
|
500
|
Επιχειρησιακή οροφή, m
|
11.000
|
ΟΠΛΙΣΜΟΣ
|
Βάρος οπλικού φορτίου μέχρι 2.000 kg. Φορείς μεταφοράς οπλισμού 4. Δυνατότητα μεταφοράς οπλισμού:
Βλήματα αέρος-αέρος R-60, βόμβες και μη κατευθυνόμενες ρουκέτες. |