Φωτογραφίες από την προσωπική συλλογή του Κωνσταντίνου Πανιτσίδη


 Τεχνικά χαρακτηριστικά      Φωτογραφίες      Video

 

 

Ονομασία κατά ΝΑΤΟ: Freehand

Η εξέλιξη του έλαβε χώρα το 1960 με την αρχική ονομασία Yak-104 εξοπλισμένο με δυο ενισχυμένους R-19-300 κινητήρες κάθετης εκτροπής της ώσης ίσης προς 1600 kgf ο κάθε ένας (για κατακόρυφες απο/προσγειώσεις ή από/προσνηώσεις) καθώς και έναν κύριο κινητήρα R-19-300 με μέγιστη ώση 900 kgf. Υπήρχαν και δυο εναλλακτικά σχέδια όπως ένα μονοθέσιο μαχητικό-βομβαρδιστικό εξοπλισμένο με δυο κύριους κινητήρες R-21M-300 και μια δικινητήρια έκδοση εγγύς υποστήριξης με κινητήρες R-PV-300.

 

 

Τελικά η Yakovlev κατέληξε σ' ένα σχέδιο με αρχική εργοστασιακή ονομασία “Izdelie-V” και μετέπειτα ως Yak-36. Το Yak-36 διαθέτει δυο κινητήρες R-27-300 με απόδοση 5000 kgf ώσης ο καθένας. Το πρωτότυπο Yak-36 πέταξε το 1964. Κατασκευάστηκαν συνολικά τέσσερα αεροσκάφη εκ των οποίων τα δυο για στατικές δοκιμές και δυο για πτητικές.

 


ΣΧΕΔΙΟ ΤΡΙΩΝ ΟΨΕΩΝ

 

 


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
Γιακοβλεβ
ΧΩΡΑ
Ρωσία
ΤΥΠΟΣ
Αεροσκάφος κάθετης βραχείας εφαρμογής-εγγύς υποστήριξης
ΠΛΗΡΩΜΑ
1, άτομο
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Δυο στροβιλοκινητήρες R-27-300
Μέγιστη ώση (χωρίς μετάκαυση), kgf
2 x 5.000
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
 
Μήκος, m
16,4
Ύψος A/φους, m
4,3
Εκπέτασμα πτερύγας, m
10,00
Επιφάνεια πτέρυγας, m2
17,00
ΒΑΡΗ
 
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg
9.400
Βάρος κενό, kg
5.400
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
 
Μέγ. ταχύτητα, km/h
1.100
Μέγιστη ταχύτητα σε χαμηλό ύψος,   km/h
900
Εμβέλεια, km
500
Επιχειρησιακή οροφή, m
11.000
ΟΠΛΙΣΜΟΣ
Βάρος οπλικού φορτίου μέχρι 2.000 kg. Φορείς μεταφοράς οπλισμού 4. Δυνατότητα μεταφοράς οπλισμού: 
Βλήματα αέρος-αέρος R-60, βόμβες και  
μη κατευθυνόμενες ρουκέτες.

 


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ Yak-36 Κεντρικό Αεροπορικό Μουσείο του Μονίνο 2007