Il-82 (Il-76VPK). Πρώτη πτήση: 1989 © M. Bryansky

Φωτογραφία Il-82 (Il-76VPK) © M. Bryansky


 Τεχνικά χαρακτηριστικά      Φωτογραφίες      Video 

 

Αεροσκάφος διοίκησης (που αναπτύχθηκε κατόπιν  απαιτήσεων του Υπουργείου ’Αμυνας της ΕΣΣΔ) με βάση το IL-76 MD με αριθμό USSR-76450 και USSR-76451 σε αεροσκάφη διοίκησης με κύρια αποστολή την διαχείριση  των πυρηνικών δυνάμεων της χώρας σε περίπτωση που τα επίγεια μέσα διοίκησης θα ήταν έκτος  λειτουργίας. Κατασκευάστηκαν μόνο δυο αεροσκάφη.

Ένα μεγάλο μέρος του εξοπλισμού του σκάφους προέρχεται από τα αεροσκάφη τύπου IL-86 VKP (που αναπτύχθηκαν επίσης κατόπιν απαιτήσεων του Υπουργείου ’μυνας) και του A-50 AEWC&S. Τα αεροσκάφη αυτά έχουν εργοστασιακή ονομασία Il-76 VKP και στρατιωτική ονομασία Il-76 SK (ειδικό αεροσκάφος διοίκησης). Εν τούτοις, αναφέρθηκαν σε διάφορα ΜΜΕ ως Il-82!. 

Οι διαφορές που κάνουν το Il-76 KVP να διαφέρει οπτικά (και όχι μόνον) από το IL-76 MD και Α-50 είναι οι ακόλουθες:

  1. Φέρει  ένα  μεγάλο εξόγκωμα στο εμπρός και πάνω μέρος της ατράκτου (όπως και στο Il-86VKP), που κρύβει  των εξοπλισμό δορυφορικών επικοινωνιών.
  2. Η εγκατάσταση θόλου (σε σχήμα σταγόνας) μπροστά και πίσω (στη θέση του πυργίσκου του πυροβόλου) για τοποθέτηση ηλεκτρονικών συσκευών.
  3. Απουσιάζει η αριστερή πόρτα εισόδου
  4. Η εγκατάσταση μιας πληθώρας κεραιών διαφορετικών σχημάτων και χρήσεων.
  5. Το άνοιγμα αεραγωγών για την είσοδο ελεύθερου αέρα για διάφορες χρήσεις (π.χ. λειτουργία βοηθητικής μονάδας ηλεκτρικής ισχύος - APU, ψύξη συσκευών, σύστημα κλιματισμού κ.α.) είναι ανάλογα του A-50.
  6. Στο ύψος της ράμπας έχουν εγκαταστήσει δυο μεγάλες κεραίες από κάθε πλευρά ενώ στην μέση βρίσκεται ένα τύμπανο για την ρυμούλκηση, μέσω καλωδίου, της εναέριας κεραίας χαμηλής συχνότητας με έναν κώνο σταθεροποίησης στο τέλος. Αυτή η κεραία έχει μήκος 5 χλμ. (!) και παρέχει την επικοινωνία με τα υποβρύχια όταν αυτά βρίσκονται κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας. Όλο το σύστημα του είναι εντός της ατράκτου και μόνο ο κώνος είναι εξωτερικά ορατός, εκτοπίζοντας έτσι το κάτω στροβοσκοπικό φως αποφυγής συγκρούσεων προς τα πίσω της ατράκτου.

Αφήνοντας έξω την κεραία, το αεροσκάφος αρχίζει να κάνει κύκλους. Με την μείωση της ταχύτητας του κώνου, πραγματοποιεί την πτώση του κάτω, και η κεραία μήκους πέντε χιλιόμετρων κρέμεται σχεδόν κάθετα. Μόνο σε τέτοια θέση της κεραίας το ράδιο-σήμα μπορεί να διαδοθεί στο νερό. Έτσι πραγματοποιείται η λήψη από τα υποβρύχια που είναι εξοπλισμένα με ανάλογα συστήματα. 
Το αεροσκάφος επίσης φέρει σε εξωτερικούς φορείς ατρακτίδια κεραιών VHF επικοινωνίας. Σύμφωνα με ανεπίσημες πληροφορίες, και τα δυο αεροσκάφη υπάγονται σε ξεχωριστή μοίρα  διοίκησης και αναμετάδοσης, της 8ης  Aviadivisions στο αεροδρόμιο Chkalovsky.

 


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
OKB Ilyushin
ΧΩΡΑ
Ρωσία
ΤΥΠΟΣ
Αεροσκάφος διοίκησης
ΠΛΗΡΩΜΑ
5, άτομα
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Τέσσερις στροβιλοκινητήρες διπλής ροής, D-30KP
Μέγιστη ώση, kgf
4 x 12.000
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
 
Μήκος, m
46,59
Ύψος Α/φους, m
14,76
Εκπέτασμα πτερύγων, m
50,50
Επιφάνεια πτέρυγας, m2
300,00
ΒΑΡΗ
 
Μέγ. βάρος απογείωσης, kg
190.000
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
 
Μέγ. ταχύτητα, km/h
780
Επιχειρησιακή οροφή, m
12.000
Εμβέλεια, km
6.800