Φωτογραφίες από την προσωπική συλλογή των Κ. Πανιτσίδη & Μ. Ανδρέου


 Τεχνικά χαρακτηριστικά      Φωτογραφίες      Video

 

Η ανάπτυξη του EC-135 αρχίζει στις αρχές του 90 (από την Eurocopter) για την αντικατάσταση των Bo.105. Αν και βασίστηκε στα μηχανικά /δομικά μέρη του Bo.108 πολλά από αυτά ενισχύθηκαν για να μπορεί χρησιμοποιήσει δυο κινητήρες (Turbomeca Arrius 2B και Pratt&Whitney Cnada PW 206B αντίστοιχα) και εξοπλίστηκε με ουραίο στροφείο τύπου Fenestron. 

Τα δυο πρωτότυπα του EC-135-01 και 02 πέταξαν στις 15 Φεβρουάριου και 16 Απριλίου 1994. Οι πρώτες παραδόσεις του EC-135 άρχισαν το 1996. 

Το EC-135 «Γαλάζιοι Κεραυνοί» σήμερα ανήκουν στην Υπηρεσία Εναέριων Μέσων της Ελληνικής Αστυνομίας (ΥΕΜΕΑ).

 


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
Eurocopter
ΤΥΠΟΣ
Ε/Π πολλαπλού ρόλου ( Επιτήρηση-μεταφορά προσωπικού)
ΠΛΗΡΩΜΑ
1-2, άτομα
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
2 x Turbomeca Arrius 2B(1)
Μέγιστη ισχύς, kW
2 x 470
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
 
Μήκος, m
10,16
Διάμετρος κύριου στροφείου, m
10,16
Διάμετρος ουραίου στροφείου, m
-
Ύψος Ε/Π, m
3,23
ΒΑΡΗ
 
Βάρος κενό, kg
1.300
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg
-
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg
2.700
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
 
Μέγιστη ταχύτητα, km/h
287
Ταχύτητα ταξιδιού, km/h
270
Εμβέλεια, km
750
Δυναμική οροφή, m
6.100
Στατική οροφή, m
4.750
Βαθμός ανόδου, m/min
582
Ωφέλιμο φορτίο, kg
950

 


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ EC-135T1 CPDS