Φωτογραφίες από την προσωπική συλλογή του Κωνσταντίνου Πανιτσίδη
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Φωτογραφίες
Video
Στα τέλη της δεκαετίας του 1960 η εταιρεία Cessna άρχισε την εξέλιξη και τον εκσυγχρονισμό των εκδόσεων Model 172.
Τα Α/φη άρχισαν να εξοπλίζονται με κινητήρες της Lycoming O320E, αντί των Ο300. Η πρώτη πτήση τροποποιημένης έκδοσης με κινητήρα Lycoming O320E έγινε το 1968.
Το 1970 εμφανίστηκε το Model 172K (κατασκευάστηκαν 2055 Α/φη). Το σκάφος έφερε μεγαλύτερες επιφάνειες τζαμιών στα οπίσθια πλευρικά τζάμια και τροποποιημένα ακροποτερύγια πτέρυγας.
Το 1972 εμφανίστηκε το Model 172L (παραδόθηκαν 1535 Α/φη) που διέφεραν στην αυξημένη επιφάνεια τις αεροτομής ρίζας κάθετου σταθερού, το όποιο επεκτάθηκε ως το κόκπιτ με ατσάλινο σωληνοειδή σκέλος κύριου συστήματος προσγείωσης και προβολέα προσγείωσης, ο οποίος μεταφέρθηκε από την αριστερή ημιπτέρυγα, προς το καπό του κινητήρα. Επιπλέον, έφερε τροποποιημένο κάθετο σταθερό.
Η έκδοση Model 172M έγινε γρήγορα δημοφιλής και συνολικά κατασκευάστηκαν περίπου 6.825 α/φη.
Το 1977 άρχισε η παραγωγή του Model 172N που ήταν εξοπλισμένο με κινητήρα Lycoming O-320-H2AD των 160 h.p, αλλά το 1981, λόγω προβλημάτων που δημιουργούσε ο κινητήρας των εκδόσεων Model 172N, σταδιακά αντικαταστάθηκε από τον Ο-320-D2J.
Το Model R 172K Hawk XP (με βάση την έκδοση Model 172N) έφερε τον κινητήρα της Continental IO-360-K των 195 h.p.
Το ΛΣ-ΕΛΑΚΤ 1981 παραλαμβάνει τα Cessna 172 RG.
Με βάση το Model 172P, εξελίχθηκε ένα ειδικό αεροσκάφος υψηλής ταχύτητας το Model R 172 Hawk XP εξοπλισμένο με κινητήρα IO360.
Λ.Σ. - ΕΛΑΚΤ (Υπηρεσία Εναερίων Μέσων Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής)
Θέση: Αεροδρόμιο Τατοΐου
Έτος ίδρυσης: 1981 ( το 1969 η 359 Μ.Α.Ε.Δ.Υ της Π.Α. αναλαμβάνει την επιτήρηση θαλάσσιων περιοχών και ακτών από τον αέρα για λογαριασμό του Λ.Σ.)
Υπαγωγή: Υπηρεσία Εναερίων Μέσων ΛΣ-ΕΛΑΚΤ που υπηρετούν:
Cessna 172 RG
Αποστολή: Αστυνόμευση των ελληνικών και διεθνών χωρικών υδάτων, έλεγχος και προστασία της θάλασσας από τη ρύπανση, έρευνα από αέρος, έλεγχος πλοίων, συλλογή πληροφοριών ναυτιλίας για λογαριασμό Υ.Ε.Ν, μεταφορά προσωπικού – ταχυδρομείου κλπ, όπως και επιτήρηση δασικών εκτάσεων.
ΣΧΕΔΙΟ ΤΡΙΩΝ ΟΨΕΩΝ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
|
Cessna
|
---|---|
ΧΩΡΑ
|
ΗΠΑ
|
ΤΥΠΟΣ
|
Μονοκινητήριο ελαφρό πολλαπλών ρόλων
|
ΠΛΗΡΩΜΑ
|
1, άτομo
|
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
|
Ένας εμβολοφόρος O-320-Ε20
|
Μέγιστη ισχύς. h.p.
|
1 x 180
|
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
|
|
Μήκος, m
|
8,21
|
Ύψος A/φους, m
|
2,68
|
Εκπέτασμα πτέρυγας, m
|
10,92
|
Επιφάνεια πτέρυγας, m2
|
16,2
|
ΒΑΡΗ
|
|
- βάρος κενό, kg
|
649
|
- κανονικό βάρος απογείωσης, kg
|
-
|
- μέγ. βάρος απογείωσης, kg
|
1.043
|
- εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, ltr.
|
-
|
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
|
|
Μέγ. ταχύτητα, km/h
|
232
|
Ταχύτητα ταξιδιού, km/h
|
-
|
Οικονομική ταχύτητα, km/h
|
-
|
Εμβέλεια, km
|
1.065
|
Ακτίνα δράσης, km
|
-
|
Βαθμός ανόδου, m/min
|
235
|
Επιχειρησιακή οροφή, m
|
4.328
|
Ωφέλιμο φορτίο
|
Δυνατότητα μεταφοράς 3 επιβάτες
|
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ Cessna 172RG