Καλλιτεχνική απεικόνιση Pe-42 © Konstantinos Panitsidis
Τεχνικά χαρακτηριστικά Φωτογραφίες Video
Πρόκειται για άλλη μια σχεδίαση στην Σ. Ένωση που έλαβε χώρα στις αρχές της δεκαετίας του 1970 προκειμένου να καλύψει ανάγκες για την κατασκευή ενός AEW&C ναυτικής έκδοσης το οποίο θα επιχειρούσε από τα αεροπλανοφόρα τύπου 1160 "Orel" (τα οποία ήταν υπό ανάπτυξη). Αν και το P-42 θύμιζε αρκετά το S-3 Viking έφερε αρκετές δομικές διαφορές. Πρόκειται για ένα μονοπλάνο υψηλοπτέρυγο αεροσκάφος με οπισθοκλινή πτέρυγα. Οι δυο κινητήρες εγκαταστάθηκαν κάτω από την πτέρυγα σε πυλώνες με αναδιπλωμένα ακροπτερυγια και το σταθερό κάθετο. Το σύστημα προσγείωσης είναι τριών σημείων και αναδιπλώνεται μέσα στην άτρακτο. Μεγάλη έμφαση δόθηκε σε δομικά στοιχεία του σκάφους για να μπορεί εύκολα να επιχειρεί από καταστρώματα πλοίων. Το πλήρωμα αποτελείται από τρία άτομα.
Σχεδόν ταυτόχρονα εξελίχθηκαν δυο εκδόσεις του P-42, μία με στροβιλοκινητήρες διπλής ροής D-36 με αποδιδόμενη ώση 6.400 κιλών έκαστος ή εναλλακτικά με αποδιδόμενη ώση 5.200 κιλών. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Beriev, τα πρωτότυπα σκάφη μπορούσαν να είναι έτοιμα για δοκιμές το 1976. Στη βάση αυτού αναπτύχθηκαν και αεροσκάφος ανεφοδιασμού έρευνας και διάσωσης και μεταγωγική έκδοση. Το πρόγραμμα ακυρώθηκε μετά την ακύρωση της κατασκευής του αεροπλανοφόρου το 1972.
ΣΧΕΔΙΟ ΤΡΙΩΝ ΟΨΕΩΝ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
|
OKB Beriev
|
---|---|
ΧΩΡΑ
|
Ρωσία
|
ΤΥΠΟΣ
|
Αεροσκάφος έγκαιρης προειδοποίησης και έλεχγου
|
ΠΛΗΡΩΜΑ
|
3, άτομα
|
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
|
Δύο στροβιλοκινητήρες διπλής ροής, D-36
|
Μέγιστη ώση, kgf
|
2 x 6.450
|
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
|
|
Μήκος, m
|
20,00
|
Ύψος Α/φους, m
|
7,5
|
Εκπέτασμα πτερύγας, m
|
25,3 / 12
|
ΒΑΡΗ
|
|
Μέγ. βάρος απογείωσης, t
|
29
|
Βάρος μεταφερόμενων καυσίμων εσωτερικά, kg
|
6.600
|
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
|
|
Μέγ. ταχύτητα, km/h
|
850
|
Οικονομική ταχύτητα, km/h
|
-
|
Ταχύτητα ταξιδιού, km/h
|
- |
Εμβέλεια, km
|
4.000 |
Ακτίνα δράσης, km | 600 |
Επιχειρησιακή οροφή, m | 13.000 |
ΟΠΛΙΣΜΟΣ
|
-
|
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ P-42 AEW&C