EMB-145H  Αεροσκάφος έγκαιρης προειδοποίησης και έλεγχου © Konstantinos Panitsidis

Φωτογραφίες από την προσωπική συλλογή του Κωνσταντίνου Πανιτσίδη


 Τεχνικά χαρακτηριστικά      Φωτογραφίες      Video

 

 

380 Μοίρα Αερομεταφερόμενου Συστήματος Έγκαιρης Προειδοποίησης & Ελέγχου (ΑΣΕΠΕ)

Θέση: 112 ΠΜ, ΑΒ: Ελευσίνας
Έτος Ίδρυσης: 2001
Υπαγωγή: Αρχηγείο Τακτικής Αεροπορίας (ΑΤΑ)
Αεροσκάφη που υπηρετούν: EMB-145H AEW&C
Αποστολή: Διοίκηση και ελέγχο αεροπορικών και ναυτικών επιχειρήσεων.

 

Την 1 Ιουλίου του 1999 υπογράφεται η σύμβαση για την απόκτηση τεσσάρων (4) αεροσκαφών EMB-145H. Στις 12 Φεβρουάριου 2009 πραγματοποιήθηκε η επίσημη τελετή ένταξη των τεσσάρων (4) αεροσκαφών EMB-145H στην δύναμη της Π.Α.

SAAB 340AEW&C: Το ένα από τα δυο αεροσκάφη SAAB-340 της ενδιάμεσης λύσης, εντάχθηκαν στην δύναμη της Π.Α. το 2001 και παρέμεναν ως το 2003 (Σεπτέμβριο) όπου και επέστρεψαν στη Σουηδική Αεροπορία.

SAAB 340AEW&C: Το ένα από τα δυο αεροσκάφη SAAB-340 της ενδιάμεσης λύσης, εντάχθηκαν στην δύναμη της Π.Α. το 2001 και παρέμεναν ως το 2003 (Σεπτέμβριο) όπου και επέστρεψαν στη Σουηδική Αεροπορία.

 

EMB-145 ERIEYE - Αφος ΑΕW&C (Αεροσκάφος έγκαιρης προειδοποίησης και έλεγχου) © Konstantinos Panitsidis

EMB-145 ERIEYE - Αφος ΑΕW&C (Αεροσκάφος έγκαιρης προειδοποίησης και έλεγχου) προερχόμενο από την επιβατική έκδοση του ERJ-145 εξοπλισμένο με παλμικό ραντάρ-ντόπλερ τεχνολογίας ενεργού διάταξης και φάσης και εκπέμπει σε συχνότητες S (3,1-3,3 GHz) της Ericsson Microwave Systems. Πέταξε για πρώτη φορά στις 22 Μαΐου 1999. Η ολική κάλυψη του φτάνει τις 300-360 μοίρες η εμβέλεια του ραντάρ στην ανακάλυψη στόχων φτάνει τα 450 km και η εμβέλεια εγκλωβισμού στόχου ενός μαχητικού φτάνει μέχρι τα 350 km. 

 

Τεχνικά χαρακτηριστικά του ραντάρ PS-890 “Erieye”

Ραντάρ PS-890 “Erieye” © Konstantinos Panitsidis 

Ύψος κάλυψης
0-20 χλμ
Συχνότητα λειτουργίας
3,1 - 3,3 GHz
Εύρος δέσμης
0,7 μοίρες αζιμούθιο
0,9 μοίρες κατακόρυφα
Επίπεδο πλάγιου λοβού
50db
Ελάχιστη ταχύτητα σάρωσης
30-50 m/s
Μέγιστη ταχύτητα σάρωσης
>1000 m/s
Μονάδες πομπού / δέκτη
192
Βάρος ραντάρ
900  kg
Μήκος
9,75 m
Πλάτος 
0,75 m

 

Ενδεικτικές δυνατότητες αποκάλυψης στόχων του συστήματος Erieye

Ενδεικτικές δυνατότητες αποκάλυψης στόχων του συστήματος Erieye © Konstantinos Panitsidis

1. Αεροσκαφος ΕΜΒ-145Η  2. Περιοχή κάλυψης Erieye AWA&C  3. Περιοχή κάλυψης επίγειων ραντάρ  4. Βλήμα τύπου κρουζ  5. Πλοία (περιορισμένος ορίζοντας)  6. Μαχητικά αεροσκάφη

 

Επεξήγηση συστημάτων αεροσκάφους EMB-145H

Επεξήγηση συστημάτων αεροσκάφους EMB-145H © Konstantinos Panitsidis

1 Ραντάρ καιρού  2 Διπλός ριναίος τρόχος  3 Εκτοξευτής θερμοβολίδων και αερόφυλλων του συστήματος ELIPS της γαλλικής Alkan (το σύστημα είναι εγκαταστημένο και από της δυο πλευρές του σκάφους)  4 Παράθυρα καμπίνας  5 Κεραία E-mode (του συστήματος ALR/733 (5) το όποιο παρέχει την αποκάλυψη πηγών εκπομπής ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας περιμετρικά του σκάφους)  6 Ραδιοθόλος ράχης  7 Εισαγωγή ψύξης αέρα  8 Εξαγωγή αέρα ψύξης ραδιοθόλου ράχης  9 Η κεραία του ραντάρ PS-890 Erieye στη ράχη του σκάφους  10 Κεραία DF του συστήματος ALR/733 (5) της Ιταλικής Elettronica  11 Κύριο σύστημα  προσγειώσεως διπλών τροχών  12 Διπλός εκτοξευτής θερμοβολίδων και αερόφυλλων του συστήματος ELIPS της Γαλλικής Alkan  13 Σύστημα MWS-20TA της Thales (σύστημα προειδοποίησης επερχόμενων βλημάτων)  14 Προωθητικό σύστημα τύπου AE 3007A της Rolls Royce των 3365 kgf έκαστος  15 Εκτοξευτής θερμοβολίδων και αερόφυλλων του συστήματος ELIPS της Γαλλικής Alkan  16 Κοιλιακά πτερύγια, ένα ζεύγος πτερυγίων που προεξέχει, τα όποια είναι εγκαταστημένα κάτω από το τμήμα του ουραίο πτερώματος, με σκοπό τη βελτίωση της διαμήκους ευστάθειας  17 Κεραία προσδιορισμού διόπτευσης (DF) του συστήματος ESM / ELINT / SIGINT, τύπου ALR/733 (5) της Ιταλικής Elettronica  18 Εξαγωγή καυσαερίων της εφεδρικής μονάδος παροχής ισχύος (APU)  19 Το οριζόντιο σταθερό φέρει δυο μικρά κάθετα σταθερά πτερύγια στο μέσο κάθε μισό του οριζοντίου σταθερού  20 Ουραίο φως πλοήγησης  21 Η πτέρυγα φέρει πτερύγια αεροδινών στα ακροπτέρυγια της.

 


ΜΟΙΡΟΣΗΜΑ

380 Μοίρα Αερομεταφερόμενου Συστήματος Έγκαιρης Προειδοποίησης & Ελέγχου 380 ΜΟΙΡΑ ΑΣΕΠΕ (Μοίρα Αερομεταφερόμενου Συστήματος Προειδοποίησης και Ελέγχου)

 


ΣΧΕΔΙΟ ΤΡΙΩΝ ΟΨΕΩΝ

EMB-145H  AEW&C © Konstantinos Panitsidis

 


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
Βραζιλία-Εmbraer /  Ericsson.
ΧΩΡΑ
Βραζιλία/ Σουηδία
ΤΥΠΟΣ
Αεροσκάφος έγκαιρης προειδοποίησης και έλεγχου
ΠΛΗΡΩΜΑ
2 + (5 χείριστες),  άτομα
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Δυο στροβιλοκινητήρες διπλής ροής, Allison AE3007AP1
Μέγιστη ώση, kgf
2 x 3.704
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
 
Μήκος, m
29,87
Ύψος α/φους, m
7,72
Εκπέτασμα πτερύγων, m
21,01
Επιφάνεια πτέρυγας, m2
51,19
ΒΑΡΗ
 
Βάρος κενό, kg
15.680
Μέγ. βάρος απογείωσης, kg
23.400
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg
21.390
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
 
Μέγ. ταχύτητα, km/h
918
Ταχύτητα ταξιδιού, km/h
592
Επιχειρησιακή οροφή, m
9.144 - 11.277
Εμβέλεια , km
1.600

 


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ EMB-145H "Αρχαγγελός" 2005, Π.Α.

 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ EMB-145H Εορτή προστάτη Π.Α. 2006, Π.Α.

 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ EMB-145H Εορτή προστάτη Π.Α. 2008, Π.Α.