Φωτογραφίες από την προσωπική συλλογή του Α. Λεονταρίτη
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Φωτογραφίες
Video
Viking Air: πρώην Bombardier, Canadair
Το CL-215-6B11 (CL-415) είναι ή συνέχεια του CL-215, με αρκετές βελτιώσεις.
Το CL-215-6B11 (CL-415), όπως και το CL-215, είναι υψηλοπτέρυγο, δικινητήριο, αμφίβιο, πυροσβεστικό αεροσκάφος πολλαπλών ρόλων.
Στο βασικό του εξοπλισμό φέρει:
1. Θάλαμο διακυβερνήσεως νέας γενιάς και σύστημα κλιματισμού.
2. Ελικοστροβιλοκινητήρες (Turboprop)
3. Ραδιοβοηθήματα και συσκευές επικοινωνιών τελευταίας τεχνολογίας.
4. Επιπρόσθετες αεροδυναμικές επιφάνειες που βελτιστοποιούν την απόδοση του α/φους, (ιδιαίτερα σε χαμηλά ύψη).
5. Χειριστήρια με υδραυλική υποβοήθηση.
Επίσης έχει τις παρακάτω δυνατότητες:
1. Ωφέλιμο φορτίο νερού έως 6321 kg (θαλασσινού νερού)
2. Μέγιστη ταχύτητα 359 km/h και βαθμός ανόδου 9 m/s
3. Ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα άφεσης νερού. Τέσσερις θυρίδες άφεσης του νερού και ικανότητα πολλαπλών ρίψεων.
4. Σύστημα ανάμιξης επιβραδυντικού υγρού με το νερό για την δημιουργία αφρού
5. Δυνατότητα μεταφοράς 8 πυροσβεστών.
383 MEEA: CL- 415 Αμφίβιο πυροσβεστικό αεροσκάφος
Επιπλέον:
Το σκάφος του CL-215-6B11 (CL-415) είναι βασικά το ίδιο με το CL-215. Η τοποθέτηση όμως των κινητήρων Turboprop στο CL-215-6B11 (CL-415) είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση του συνολικού βάρους του α/φους, την αύξηση της ώσης και την αύξηση της ροπής στρέψης.
Αυτές οι τρεις μεταβολές δημιούργησαν την ανάγκη για μεγαλύτερη άντωση, μεγαλύτερο πορειακό έλεγχο και εξισορρόπηση της επί πλέον ροπής στρέψης.
Για την επίλυση αυτών των προβλημάτων, τοποθέτησαν wing endplates στις πτέρυγες ώστε να αυξήσουν την άντωση δίχως να μεγαλώσουν το εκπέτασμα των πτερύγων κερδίζοντας ταυτόχρονα στην κατανάλωση καυσίμου και στην ταχύτητα.
Τοποθέτησαν κάθετα σταθερά (mid-tailplane-finlets at 50 offset) στα οριζόντια σταθερά (horizontal stabilizers) και πτερυγίδια (tabs) στό κατακόρυφο σταθερό για να εξασφαλίσουν πορειακό έλεγχο (directional stability) και εξουδετέρωση της ροπής στρέψης (torque).
ΜΟΙΡΟΣΗΜΑ
383 ΜΕΕΑ (Μοίρα Ειδικών Επιχειρήσεων & Αεροπυρόσβεσης) | ![]() |
ΣΧΕΔΙΟ ΤΡΙΩΝ ΟΨΕΩΝ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
|
Canadair
|
---|---|
ΧΩΡΑ
|
Καναδάς
|
ΤΥΠΟΣ
|
Αμφίβιο αεροσκάφος πολλαπλού ρόλου
|
ΠΛΗΡΩΜΑ
|
2, άτομα
|
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
|
Δυο Pratt Whitney Canada PW123AF
|
Μέγιστη ισχύς, h.p.
|
2 x 2.380
|
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
|
|
Μήκος, m
|
19,82
|
Ύψος A/φους, m
|
8,98
|
Εκπέτασμα πτέρυγας, m
|
28,63
|
Επιφάνεια πτέρυγας, m2
|
100,33
|
ΒΑΡΗ
|
|
- βάρος κενό, kg
|
12.860
|
- κανονικό βάρος απογείωσης, kg
|
17.230
|
- μέγ. βάρος απογείωσης, kg
|
19.890
|
- εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, kg
|
5.800
|
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
|
|
Μέγ. ταχύτητα, km/h
|
-
|
Ταχύτητα ταξιδιού, km/h
|
375
|
Εμβέλεια , km
|
2.425
|
Ακτίνα δράσης, km
|
-
|
Βαθμός ανόδου, m/min
|
-
|
Επιχειρησιακή οροφή, m
|
3050 (6090)
|
Ωφέλιμο φορτίο, kg
|
Μεταφορά 26-30 επιβάτες η 3.864 κιλά φορτίου. Στην έκδοση πυροσβεστικού μεταφέρει 6.137 lt νερού.
|
ΟΠΛΙΣΜΟΣ
|
-
|
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ CL-415
VIDEO
CL-415 Αμφίβιο αεροσκάφος.
Πηγή: Έκθεση - Defensys 2010, Περίπτερο: CANADAIR
E-books
AMPHIBIOUS AIRCRAFTS IN AERIAL FIREFIGHTING. An Illustrated Comparative Study. Beriev Be-200 ES Vs Bombardier CL-415 Superscooper (CL-215-6B11) Format: PDF (e-book) |
![]() |
Ημερολόγιο 383 ΜΕΕΑ (2013, φορματ 2 x A3, png) | ![]() |