Φωτογραφίες από την προσωπική συλλογή του Κωνσταντίνου Πανιτσίδη
Τεχνικά χαρακτηριστικά Φωτογραφίες Video
Το CL-215 άρχισε να εξελίσσεται από την Canadair (μετά Bombardier και σήμερα Viking Air Ltd) στις αρχές της δεκαετίας του '60 κατόπιν σχετικής αίτησης του Καναδικού Εθνικού Συμβουλίου Έρευνας για ένα αμφίβιο πυροσβεστικό αεροσκάφος. Το πρωτότυπο πραγματοποίησε την παρθενική πτήση στις 23 Οκτωβρίου 1967.
Πρόκειται για ένα δικινητήριο αμφίβιο αεροσκάφος, υψηλοπτέρυγο με ουραίο πτέρωμα τύπου “Ψ”. Την προώθηση του παρέχουν δυο εμβολοφόροι κινητήρες Pratt Whitney R-2800-CA3 Double Wasp των 2.100 ίππων κάθε ένας.
Τα πρώτα αεροσκάφη παραλήφθηκαν την περίοδο 1972 – 1975 (και το τελευταίο αποκτήθηκε το 1983) και εντάχθηκαν στην δύναμη της 355 ΜΤΜ (Μοίρα Τακτικών Μεταφορών) με έδρα την 112 ΠΜ, ΑΒ Ελευσίνας.
Συνολικά η Π.Α. απόκτησε 20 Α/φη, από τα όποια σήμερα είναι ενεργά 12 Α/φη ενώ τα πέντε αεροσκάφη συνετρίβησαν στο καθήκον.
ΜΟΙΡΟΣΗΜΑ
355 MTM (Μοίρα Τακτικών Μεταφορών) |
ΣΧΕΔΙΟ ΤΡΙΩΝ ΟΨΕΩΝ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
|
Canadair
|
---|---|
ΧΩΡΑ
|
Καναδάς
|
ΤΥΠΟΣ
|
Αμφίβιο αεροσκάφος πολλαπλού ρόλου
|
ΠΛΗΡΩΜΑ
|
2, άτομα
|
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
|
Δυο Pratt Whitney R-2800-CA3 Double Wasp
|
Μέγιστη ισχύς, h.p.
|
2 x 2.100
|
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
|
|
Μήκος, m
|
19,82
|
Ύψος αεροσκάφους, m
|
8,98
|
Εκπέτασμα πτέρυγας, m
|
28,60
|
Επιφάνεια πτέρυγας, m2
|
100,33
|
ΒΑΡΗ
|
|
- βάρος κενό, kg
|
12.220
|
- κανονικό βάρος απογείωσης, kg
|
17.100
|
- μέγιστο βάρος απογείωσης, kg
|
19.731
|
- εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, kg
|
4.246
|
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
|
|
Μέγιστη ταχύτητα, km/h
|
-
|
Ταχύτητα ταξιδιού, km/h
|
291
|
Εμβέλεια , km
|
2.094
|
Ακτίνα δράσης, km
|
-
|
Βαθμός ανόδου, m/min
|
-
|
Επιχειρησιακή οροφή, m
|
6.096
|
Ωφέλιμο φορτίο, kg
|
Μεταφορά 36 επιβατών η 3.864 κιλά φορτίου. Στην έκδοση πυροσβεστικού μεταφέρει 5.443 lt νερού.
|
ΟΠΛΙΣΜΟΣ
|
-
|
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ CL-215
Περισσότερα
75 χρόνια της 355ΜΤΜ |
E-books
Canadair CL-215 “Hephaestus”: a 50th-anniversary airplane painting scheme (posters: 90 x 50 cm) |