Φωτογραφίες από την προσωπική συλλογή του Κωνσταντίνου Πανιτσίδη


 Τεχνικά χαρακτηριστικά      Φωτογραφίες      Video

 

Το CL-215 άρχισε να εξελίσσεται από την Canadair (σήμερα Bombardier) στις αρχές της δεκαετίας του '60 κατόπιν σχετικής αίτησης του Καναδικού Εθνικού Συμβουλίου Έρευνας για ένα αμφίβιο πυροσβεστικό αεροσκάφος. Το πρωτότυπο πραγματοποίησε την παρθενική πτήση στις 23 Οκτωβρίου 1967.

Πρόκειται για ένα δικινητήριο αμφίβιο αεροσκάφος, υψηλοπτέρυγο με ουραίο πτέρωμα τύπου “Ψ”. Την προώθηση του παρέχουν δυο εμβολοφόροι κινητήρες Pratt Whitney R-2800-CA3 Double Wasp των 2.100 ίππων κάθε ένας. 

Τα πρώτα αεροσκάφη παραλήφθηκαν την περίοδο 1972 – 1975 (και το τελευταίο αποκτήθηκε το 1983) και εντάχθηκαν στην δύναμη της 355 ΜΤΜ (Μοίρα Τακτικών Μεταφορών) με έδρα την 112 ΠΜ, ΑΒ Ελευσίνας. 

Συνολικά η Π.Α. απόκτησε 20 Α/φη, από τα όποια σήμερα είναι ενεργά 13 Α/φη ενώ τα τέσσερα αεροσκάφη συνετρίβησαν στο καθήκον. 

 


ΜΟΙΡΟΣΗΜΑ

355 MTM (Μοίρα Τακτικών Μεταφορών)

 


ΣΧΕΔΙΟ ΤΡΙΩΝ ΟΨΕΩΝ

 


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
Canadair
ΧΩΡΑ
Καναδας
ΤΥΠΟΣ
Αμφίβιο αεροσκάφος πολλαπλού ρόλου
ΠΛΗΡΩΜΑ
2,  άτομα
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Δυο Pratt Whitney R-2800-CA3 Double Wasp
Μέγιστη ισχυς, h.p.
2 x 2.100
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
 
Μήκος, m
19,82
Ύψος A/φους, m
8,98
Εκπέτασμα πτέρυγας, m
28,60
Επιφάνεια πτέρυγας, m2
100,33
ΒΑΡΗ
 
- βάρος κενό, kg
12.220
- κανονικό βάρος απογείωσης, kg
17.100
- μέγ. βάρος απογείωσης, kg
19.731
- εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, kg
4.246
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
 
Μέγ. ταχύτητα, km/h
-
Ταχύτητα ταξιδιού, km/h
291
Εμβέλεια , km
2.094
Ακτίνα δράσης, km
-
Βαθμός ανόδου, m/min
-
Επιχειρησιακή οροφή, m
6.096
Ωφέλιμο φορτίο, kg
Μεταφορά 36 επιβατων η 3.864 κιλα φορτίου. Στην έκδοση πυροσβεστικού μεταφερει 5.443 lt νερου.
ΟΠΛΙΣΜΟΣ
-

 


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ CL-215

 


E-books

 

Canadair CL-215 "Scooper". A Pioneering Amphibious Aircraft in a Niche Market. A Brief Pictorial Testimony

CANADAIR CL-215 "Scooper" SEMICENTENARY PAINTING SCHEME "Hephaestus" (Posters for printing)

Posters for printing Canadair CL-215 “Scooper”