Be-40 (A-40) Albatross. Πρώτη Πτήση: 1986 © www.redstar.gr

Φωτογραφία από την προσωπική συλλογή του Redstar.gr


 Τεχνικά χαρακτηριστικά      Φωτογραφίες      Video 

 

Το μεγάλο αυτό αμφίβιο αεροσκάφος σχεδιάστηκε για να αντικαταστήσει τα πλέον γερασμένα Be-12 αλλά και το IL-38 σε αποστολές ανθυποβρυχιακού-ναυτικής συνεργασίας, αεροναρκοθέτησης και έρευνας και διάσωσης (Be-42). Το αεροσκάφος προωθείται από δυο κινητήρες D-30TKPV, συνολικής ώσης 30.000 κιλών, τοποθετημένους σε θύλακες ψηλά πάνω από την πτέρυγα. Πέταξε για πρώτη φορά το 1986

Κατά την ερευνά τον υποβρύχιων χρησιμοποιούν τον εξής εξοπλισμό

Φέρει το σύστημα έρευνας-σκόπευσης τύπου «Sova»,  με το ραντάρ τοποθετημένο σε διηλεκτρικό κάλυμμα μπροστά. Το βάρος του οπλικού φορτίου ανέρχεται στα 6500 kg (εσωτερικά στην αποθήκη μήκους 6,1 m) και έχει δυνατότητα μεταφοράς μέχρι τριών  τορπιλών «Orlan» ή μέχρι 4-6 βλήματα τύπου «Korshun», «Yastreb» ή «Orel». Δυνατότητα μεταφοράς βλήματος Χ-35 (Kh-35) σε εξωτερικούς φορείς.

 

Αμφίβιο αεροσκάφος ναυτικής συνεργασίας (περιπολίας) – έρευνας και διάσωσης. MAKS-2007 © Konstantinos Panitsidis

Αμφίβιο αεροσκάφος ναυτικής συνεργασίας (περιπολίας) – έρευνας και διάσωσης, MAKS-2007.

 

Εκδόσεις
A-40
Αρχική έκδοση
A-40M
Εκσυγχρονισμένη έκδοση (σχέδιο). Με καλύτερη αεροδυναμική και εξοπλισμένο με κινητήρες D-27.
A-40P (Be-40P)
Πολιτική έκδοση  (σχέδιο) με μεταφορική ικανότητα 150 επιβατών
A-40PT (Be-40PT)
Μεταγωγικό (σχέδιο)
A-42 (Be-42)
Έκδοση ερευνάς και διάσωσης.
A-42PE (Be-42PE)
Έκδοση ερευνάς και διάσωσης . Το αεροσκάφος είναι εξοπλισμένο με δύο κινητήρες turboprofan  D-27A, με έλικες δύο σειρών αντιπεριστρεφόμενων πτερυγίων μεταβλητού βήματος  και έναν εκκινητήρα  (βοηθητικής ώσης), RD-33AS.

 


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
OKB Beriev
ΧΩΡΑ
Ρωσία
ΤΥΠΟΣ
Αμφίβιο αεροσκάφος πολλαπλού ρόλου
ΠΛΗΡΩΜΑ
4, άτομα
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Δύο στροβιλοκινητήρες D-30TKPV
Μέγιστη ώση, kN
2 x 117.68
Εκκινητήρα  (βοηθητικής ώσης), kN
2 x 24.52
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
 
Μήκος, m
45,70
Ύψος Α/φους, m
11,07
Εκπέτασμα πτερύγων, m
42,50
Επιφάνεια πτέρυγας, m2
200
ΒΑΡΗ
 
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg
86.000
Κενό, kg
44.000
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg
90.000
Εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, kg
35.000
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
 
Μέγιστη ταχύτητα , km/h
800
Ταχύτητα ταξιδιού, km/h
720
Επιχειρησιακή οροφή, m
13.000
Μέγιστη εμβέλεια, km
5.500 (με ωφέλιμο φορτίο 4.000 km)
Ανεφοδιασμός εν πτήσει
Ναι
Αυτονομία (χωρίς ανεφοδιασμό), hour
12
ΟΠΛΙΣΜΟΣ
Βάρος οπλικού φορτίου-6.500 kg. Δυνατότητα μεταφοράς 3 x Orlan ή 4 x Korshun ή 4 x Yastreb ή 6 x Orel, βόμβες βυθού και άλλων όπλων.