C-27J SPARTAN Αεροσκάφος Μέσης Μεταφορικής Ικανότητας © Konstantinos Panitsidis

Φωτογραφίες από την προσωπική συλλογή του Κωνσταντίνου Πανιτσίδη


 Τεχνικά χαρακτηριστικά      Φωτογραφίες      Video

 

 

C-27J Spartan- Αεροσκάφος Μέσης Μεταφορικής Ικανότητας στρατιωτικής χρήσης. Αναπτύχθηκε από την κοινοπραξία LMATTS (Lockheed Martin Alenia Tactical Transport Systems) με βάση το G222/C-27 Spartan. Το πρόγραμμα ανάπτυξης έλαβε χώρα στα μέσα της δεκαετίας του 1990, αν και βασίστηκε στα μηχανικά μέρη του G222, πολλά από αυτά βελτιώθηκαν για να μπορεί να υιοθετηθεί το καινούργιο σύστημα πρόωσης της ROLLS-ROYCE AE 2100D2, καθώς και εκσυγχρονισμένο ηλεκτρονικό εξοπλισμό, ενώ φέρει πλήρη σύγχρονο θάλαμο διακυβέρνησης ανάλογο του C-130J Hercules II. Το  πρώτο πρωτότυπο απογειώθηκε για πρώτη φόρα το Σεπτέμβριο του 1999.


Τεχνική περιγραφή: Θάλαμος Διακυβέρνησης

Το αεροσκάφος φέρει πλήρες ψηφιακό κόκπιτ (glass cockpit) και είναι  εφοδιασμένο με πέντε έγχρωμες οθόνες απεικόνισης πολλαπλών λειτουργιών (LCD) με συνέπεια  τη μείωση φόρτου εργασίας του πληρώματος.

 

C-27J Spartan. © Κων/νος Πανιτσίδης

C-27J Spartan © Κων/νος Πανιτσίδης

 

Το πιλοτήριο του C-27J είναι πλήρως συμβατό με συστήματα νυχτερινής όρασης τρίτης γενιάς τύπου AN/AVS-9 και του προβολικού συστήματος HUD (προαιρετικά). 

Ο κάθε χειριστής διαθέτει από ένα σύστημα διαχείρισης / προγραμματισμό πτήσης ρίψης εφοδίων (Flight Management System)  και άλλων φορτίων εισάγοντας τις απαιτούμενες συντεταγμένες της περιοχής, ενώ έχει στη διάθεσή του από μία μονάδα διαχείρισης της πτήσης .

Στον ηλεκτρονικό εξοπλισμό συμπεριλαμβάνεται διπλός ψηφιακός αυτόματος πιλότος και μετεωρολογικό ραντάρ χαμηλής ισχύος τύπου APN 241, με ικανότητα χαρτογράφησης, ανίχνευσης «καιρού» και φαινομένων Wind Shear.

Εσωτερική διαμόρφωση:
Για την μεταφορά βαρέων φορτίων το αεροσκάφος διαθέτει ενισχυμένο δάπεδο. Το σύστημα προσγείωσης μπορεί να ρυθμίζει το ύψος της ατράκτου προκειμένου να διευκολυνθεί η φορτοεκφόρτωση του αεροπλάνου. Το μέγιστο ωφέλιμο φορτίο ανέρχεται στα 11.500 κιλά.

Εσωτερικές διαστάσεις καμπίνας:

C-27J Spartan © Κων/νος Πανιτσίδης

C-27J Spartan:  Μήκος 8,58 μέτρα, Πλάτος 2,45 μέτρα, Ύψος  2,25 μέτρα © Κων/νος Πανιτσίδης


Σε μια τυπική αποστολή το αεροσκάφος μπορεί να μεταφέρει εξοπλισμό ως εξής:

 

C-27J Spartan © Κων/νος Πανιτσίδης

2 οχήματα HMMWV. 1 Panhard AML-90. 2 Panhard M3. 3 πυροβόλα Howitzer των 105 mm

 

C-27J Spartan © Κων/νος Πανιτσίδης

Για την ρίψη του φορτίου  το αεροσκάφος μεταφέρει 3 παλέτες  ΗCU-6/E  και μία παλέτα HCU-12/E ή 7 παλέτες HCU-12/E ή 12 τυποποιημένα πακέτα A22 CDS.

 

 C-27J Spartan © Κων/νος Πανιτσίδης

1 ελικόπτερο Bell 206 με αφαίρεση των στροφείων, του ιστού του κυρίως στροφείου και του κάθετου ουραίου πτερώματος.
Μέχρι 3 κινητήρες AE2100 ή δυο κινητήρες του F-16, Mirage 2000 και C-130 Hercules.

 

Σε αποστολές μεταφοράς προσωπικού το αεροσκάφος μεταφέρει μέχρι 46 στρατιώτες ή 36 αλεξιπτωτιστές. Σε αποστολές αεροδιακομιδών παρέχει την δυνατότητα μεταφοράς 36 φορείων (για τραυματίες) συμπεριλαμβανόμενων και 6 ατόμων νοσηλευτικού προσωπικού.

Για να εκτελέσει μια αποστολή μεταφοράς φορτίου χρειάζονται περίπου 15 λεπτά, και μέσα σε 35 λεπτά από το προορισμό του μπορεί να πραγματοποιήσει την ρίψη φορτίου. Ενώ για να πραγματοποιήσει αποστολές αεροδιακομιδών  μπορεί να τροποποιηθεί σε 25 λεπτά ή 30 λεπτά για την διαμόρφωση ρίψης αλεξιπτωτιστών και ρίψης εφοδίων σε 22 λεπτά.

Προωστικό σύστημα:

Rolls-Royce AE 2100 D2 © Κων/νος Πανιτσίδης

Rolls-Royce AE 2100 D2 © Κων/νος Πανιτσίδης
 

Το Spartan κινείται από δυο ελικοστροβιλοκινητήρες της Rolls-Royce AE 2100 D2 με μέγιστη ισχύ 3.460 kW (4.640 h.p.) ο κάθε ένας στην απογείωση με εξωτερικές θερμοκρασίες  μέχρι 39,4o C.

Οι οποίοι κινούν από μια εξάφυλλη έλικα ο κάθε ένας, μεταβλητού βήματος τύπου DOWTY R-391-F/10, κατασκευής εξ ολοκλήρου από συνθετικά υλικά με μια διάμετρο 4,11 μέτρα. Η ομαλή και καλή λειτουργία των κινητήρων ελέγχεται από το πλήρως αυτοματοποιημένο ψηφιακό σύστημα FADEC.

 

Έλικα Dowty R391 αεροσκάφους C-27J Spartan © Konstantinos Panitsidis

Έλικα Dowty R391 αεροσκάφους C-27J Spartan

Κατασκευαστής: Dowty Aerospace Propellers. Χώρα προέλευσης: Ηνωμένο Βασίλειο. Ημερομηνία κατασκευής πρωτοτύπου: 1999. Τύπος: Υδραυλική σταθερής ταχύτητας, μεταβλητού βήματος (constant speed, variable pitch), με αντίβαρα, δυνατότητα αναστροφής ώσης και πλήρους πτέρωσης. Αριθμός πτερυγίων: Έξι (6). Διάμετρος: 4,11 m. Βάρος: 315 kg.


Υλικά κατασκευής πτερυγίων: Πυρήνας από αφρό πολυουρεθάνης, ενισχυτικοί δοκοί από ανθρακονήματα, εξωτερικό περίβλημα από σύνθετα υλικά (μείγμα ανθρακονημάτων – υαλονημάτων).

Η έλικα R391 παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1999 από την αγγλική εταιρεία κατασκευής ελίκων Dowty Aerospace για να εξοπλίσει το τακτικό μεταφορικό αεροσκάφος C-130J Hercules της Lockheed-Martin. Αντιπροσωπεύει δεκαετίες βελτιώσεων στην σχεδίαση και στην κατασκευή ελίκων. Τα έξι λεπτά, οπισθοκλινή πτερύγιά της είναι κατασκευασμένα από σύνθετα υλικά, κυρίως από αφρό πολυουρεθάνης και συνδυασμό ανθρακονημάτων και υαλονημάτων. Φέρουν εξωτερικά στο χείλος προσβολής μεταλλική προστασία κατά της αποσάθρωσης καθώς και εσωτερικές αντιστάσεις για αποπαγοποίηση. Παράγει αυξημένη απόδοση τόσο κατά την απογείωση όσο και κατά την άνοδο, λιγότερο θόρυβο και είναι 50% ελαφρύτερη σε σχέση με άλλες έλικες. Ο υδραυλικός σταθερής ταχύτητας μηχανισμός της είναι μία μοντέρνα εκδοχή της Hele-Shaw-Beacham έλικας του 1924, η οποία αποτέλεσε έναν από τους πρώτους επιτυχείς σχεδιασμούς έλικας μεταβλητού βήματος. Εντάχθηκε σε υπηρεσία στην Πολεμική Αεροπορία, στην 354 Μοίρα Τακτικών Μεταφορών, το 2005 με την άφιξη του πρώτου C-27J Spartan. Το Spartan αντλεί την ισχύ του από δύο έλικες R391, περιστρεφόμενες από δύο AE2100D2 ελικοστροβιλοκινητήρες (turboprop) κατασκευής Rolls-Royce. Είναι από τις πρώτες έλικες παγκοσμίως που χρησιμοποιήθηκε το πλεονασματικό σύστημα Full Authority Digital Engine Control (FADEC) τόσο για τον έλεγχο αυτής όσο και του κινητήρα.

Πέραν των δύο κινητήρων το αεροσκάφος διαθέτει  και εφεδρική μονάδα ισχύος η οποία έχει τη δυνατότητα για τις λειτουργίες εκκίνησης των κινητήρων τόσο στον αέρα όσο και στο έδαφος.

 

Εξαγωγική προώθηση:

2003- Ελληνική Πολεμική Αεροπορία υπέγραψε πρώτη συμβόλαιο αγοράς 12 C-27J Spartan με προαίρεση αγοράς 3 ακόμη αεροσκαφών.

2001/2002-Ιταλική Πολεμική Αεροπορία, υπέγραψε συμβόλαιο αγοράς 12 C-27J Spartan, 8-Βουλγαρία, 54 για το στρατό και 24-USAF, ενώ στους υποψήφιους χρήστες περιλαμβάνονται οι: Αυστραλία, Σαουδική Αραβία, Πορτογαλία, Φινλανδία, Μαλαισία, Ταϊβάν και Καναδά.

 


ΜΟΙΡΟΣΗΜΑ 

354 Μοίρα Τακτικών Μεταφορών

354 Μοίρα Τακτικών Μεταφορών

 


ΣΧΕΔΙΟ ΤΡΙΩΝ ΟΨΕΩΝ

C-27J SPARTAN © Konstantinos Panitsidis

 


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
Lockheed Martin Alenia Tactical Transport Systems
ΧΩΡΑ
ΗΠΑ - Ιταλία
ΤΥΠΟΣ
Αεροσκάφος Μέσης Μεταφορικής Ικανότητας
ΠΛΗΡΩΜΑ
2,  άτομα
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Δυο Allison AE 2100D3
Μέγιστη ισχύς, h.p.
2 x 5.000
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
 
Μήκος, m
22,70
Ύψος A/φους, m
10,57
Εκπέτασμα πτέρυγας, m
28,70
Επιφάνεια πτέρυγας, m2
82,00
ΒΑΡΗ
 
- βάρος κενό, kg
16.103
- κανονικό βάρος απογείωσης, kg
25.800
- μέγ. βάρος απογείωσης, kg
30.000
- εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, kg
9.400
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
 
Μέγ. ταχύτητα, km/h
580
Ταχύτητα ταξιδιού, km/h
556
Εμβέλεια , km
3.500
Ακτίνα δράσης, km
1.946
Βαθμός ανόδου, m/min
-
Επιχειρησιακή οροφή, m
8.380
Ωφέλιμο φορτίο, kg
Μεταφορά 46 στρατιωτών ή 40 αλεξιπτώτιστών ή 24 φορεία ή 30 επιβάτες ή 9.000 κιλά φορτίου.
ΟΠΛΙΣΜΟΣ
-

 


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ C-27J SPARTAN

 


E-books

Alenia Aeronautica C-27J Spartan C-27J Spartan C-27J Spartan

Alenia Aeronautica C-27J Spartan

C-27J Spartan C-27J Spartan