F-4E Peace Icarus 2000 Μαχητικό πολλαπλού ρόλου © Konstantinos Panitsidis

Φωτογραφίες από την προσωπική συλλογή του Κωνσταντίνου Πανιτσίδη


 Τεχνικά χαρακτηριστικά      Φωτογραφίες      Video

 

 

Ένταξη στην Π.Α. το 1974
338 Μοίρα Παντός Καιρού “Αρης” και 339 “Αίας”
Θέση
: 117 ΠΜ- ΑΒ: Ανδραβίδας
Έτος Ίδρυσης: 1952
Υπαγωγή: 117 Πτέρυγα Μάχης
Αεροσκάφη που υπηρετούν: F-4E Phantom Peace Icarus 2000
Αποστολή: με κύριο ρόλο στην αναχαίτιση και ως δευτερεύοντα ρόλο στη δίωξης-βομβαρδισμού.
Τα αεροσκάφη F-4E Peace Icarus 2000 θα παραμένουν στο ελληνικό οπλοστάσιο μέχρι 2027.

Στα μέσα της δεκαετίας του 90 υπεγράφη η σύμβαση μεταξύ της Π.Α. και την Daimler-Benz Aerospace (DASA), σήμερα EADS και αφορούσε την αναβάθμιση του ηλεκτρονικού εξοπλισμού των 39 αεροσκαφών.
Σύμφωνα με το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού, τα 29 θα αναβαθμιστούν στο επίπεδο Peace Icarus Ι και 10 στο επίπεδο Peace Icarus II (αριθμός μειώθηκε σε 36 λόγω της απώλειας τριών αεροσκαφών). Μέχρι το 2002 τροποποιήθηκαν 16 Α/φη ενώ αλλά 6 Α/φη θα παραδιδόντουσαν από την ΕΑΒ.

Το πρόγραμμα αναβάθμισης περιλαμβάνει:

-Την εγκατάσταση του ραντάρ AN/APG-65GY
-Κεντρικό υπολογιστή στοιχείων αέρος CPU-143/A της GEC Avionics
-Νέο σύστημα IFF (AIFF) AN/APX-113(V) της Hazeltine
-MMRC υπολογιστή πολλαπλών λειτουργικών διαμορφώσεων της ισραηλινής  Elpit
-INS γυροσκοπίων λέιζερ συνδυασμένο με GPS (LINS/GPS) H-764G της Honeywell
-Ραδιουψόμετρο AN/APN-232 
-Σύστημα επικοινωνίας Magnavox AN/ARC-164 τύπου Have Quick II
-Μονάδα HUD της ισραηλινής El-Op
-DTU μονάδα μεταφοράς δεδομένων
-Ραδιοβοήθηματα TACAN τύπου ΑΝ/APN-153Y της Collins
-(VTR) V-80AB-F καταγραφέα βίντεο της Elbit
-MFCD έγχρωμες οθόνες απεικόνισης στοιχείων πολλαπλών λειτουργιών τεχνολογίας LCD της Elbit
-Αρτηρία δεδομένων MIL-STD 1553B
-RS-422 σειριακή αρτηρία μεταφοράς δεδομένων
-Εγκατάσταση χειριστηρίων τύπου HOTAS (Hands On Throttle And Stick).

Δυνατότητα μεταφοράς βλημάτων αέρος-αέρος μέσης ακτίνας (BVR) AIM-120 AMRAAM, Sidewinder (όλες της έκδοσης), βλήματα IRIS-T, AGM-65A/B, AGM-65G, βόμβες  LGM (καθοδήγησης λέιζερ) μέσω της χρήσης του ατρακτιδίου Litening II της Rafael, βόμβες CBU-8/B Hobs, διασπορείς βομβιδίων CBU-58A/B, CBU-71A, CBU-87/B, Mk 20 Rockeye II και συμβατικές βόμβες ελευθέρας πτώσεως.

Βλήμα αέρος-αέρος μέσης ακτίνας (BVR) AIM-120 AMRAAMΑτρακτίδιο Litening II

Βλήμα αέρος-αέρος μέσης ακτίνας (BVR) AIM-120 AMRAAM / Ατρακτίδιο Litening II

Το προωθητικό σύστημα του αεροσκάφους αποτελούν δυο στροβιλοκινητήρες J79-GE-17, έχει οδηγά πτερύγια εισόδου (η έξη πρώτες βαθμίδες), λόγο συμπίεσης κινητήρα (EPR) 13,5 με μεγίστη ώση 5400 kg χωρίς μετάκαυση και 8090 kg με μετάκαυση. Το μέγιστο βάρος του κινητήρα είναι 1750 kg , το μήκος του 5301 mm και η διάμετρος αεραγωγού 993 mm. Ο συμπιεστής περιλαμβάνει από 17  βαθμίδες, με θάλαμο καύσης δακτυλιοειδής σχήματος.  Ο συμπιεστής του στροβίλου περιλαμβάνεται από 3 βαθμίδες, μεταβλητό ακροφύσιο. Η κατανάλωση καυσίμων (με μετάκαυση) ανέρχεται στα 1,965 (kg/h)/kg ενώ η μέγιστη ροή του αέρα είναι 77 kg/sec. Η μέγιστη συνεχόμενη ώση του κινητήρα με την χρήση της μετάκαυσης είναι 30 λεπτά (ύψος πτήσης 10000 μέτρα). Αεροσκάφη φορείς F-4E/G.

Για να επιλυθεί το πρόβλημα των εκπομπών καυσαερίων τροποποίησαν των κινητήρα J79-GE-17 Α  ( έφερε επανασχεδιασμενο θάλαμο καύσης κλπ) προσφέροντας το γράμμα «C» αντί του «Α».Για να επιλυθεί το πρόβλημα των εκπομπών καυσαερίων τροποποίησαν των κινητήρα J79-GE-17 Α  ( έφερε επανασχεδιασμενο θάλαμο καύσης κλπ) προσφέροντας το γράμμα «C» αντί του «Α».

Για να επιλυθεί το πρόβλημα των εκπομπών καυσαερίων τροποποίησαν των κινητήρα J79-GE-17 Α  ( έφερε επανασχεδιασμενο θάλαμο καύσης κλπ) προσφέροντας το γράμμα «C» αντί του «Α».

 


ΜΟΙΡΟΣΗΜΑ

337 ΜΠΚ

337 ΜΠΚ

338 Μοίρα Διώξεως - Βομβαρδισμού "ΑΡΗΣ"

338 ΜΔΒ

339 ΜΠΚ "ΑΙΑΣ"  

339 ΜΠΚ

 


ΣΧΕΔΙΟ ΤΡΙΩΝ ΟΨΕΩΝ

F-4E Peace Icarus 2000 © Konstantinos Panitsidis

 


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
McDonnell Douglas
ΧΩΡΑ
ΗΠΑ
ΤΥΠΟΣ
Μαχητικό πολλαπλού ρόλου
ΠΛΗΡΩΜΑ
2,  άτομα
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Δυο στροβιλοκινητήρες, General Electric J79-GE-17C
Μέγιστη ώση, kN
2 x 81,40
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
 
Μήκος, m
19,20
Ύψος αεροσκάφος, m
5,03
Εκπέτασμα πτέρυγας, m
11,71
Επιφάνεια πτέρυγας, m2
49,24
ΒΑΡΗ
 
- βάρος κενό, kg
13.397
- κανονικό βάρος απογείωσης, kg
-
- μέγιστο βάρος απογείωσης, kg
17.964
- εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, kg
-
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
 
Μέγιστη ταχύτητα, km/h
2.410
Μέγιστη ταχύτητα σε μικρό ύψος, km/h
-
Εμβέλεια , km
4.180
Ακτίνα δράσης, km
958
Βαθμός ανόδου, m/min
15.200
Επιχειρησιακή οροφή, m
21.600
Όρια φόρτισης, g
-
ΟΠΛΙΣΜΟΣ
Ένα πυροβόλο M61A1 Vulcan των 20 mm. Φορείς μεταφοράς οπλισμού 6. Δυνατότητα μεταφοράς 4-6 βλήματα αέρος-αέρος AIM-7E/F/M Sparrow η 4 x AIM-9 Sidewinder, μέχρι 6 βλήματα αέρος-εδάφους AGM-65 Maverick. Κατευθυνόμενες αεροπορικές βόμβες  GBU-16 Paveway II, AGM-145A/B JSOW, Paveway II/III, Βόμβες ελεύθερης πτώσεις  Mk.82, B117 η BLU-10/B. Bόμβες πυρηνικές 1 x 20 kT B57 η 100/500 kT B61. Το αεροσκάφος μπορεί ακόμη να μεταφέρει 4 ατρακτίδια GBU-5/A (ελεγχόμενο πυροβόλο GAU-13A των 30 mm με 300 βολές) η 4 ατρακτίδια των 20 mm τύπου M61A1 η GAU-4 (ελεγχόμενο πυροβόλο). 
Βοηθητικές δεξαμενές καυσίμων μέχρι 5 x 1401 ltr.

 


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ F-4E Peace Icarus 2000