RF-4 E Phantom II Αναγνωριστικό αεροσκάφος © Konstantinos Panitsidis

Φωτογραφίες από την προσωπική συλλογή του Κωνσταντίνου Πανιτσίδη


 Τεχνικά χαρακτηριστικά      Φωτογραφίες      Video

 

 

Διθέσιο, δικινητήριο μαχητικό πολλαπλού ρόλου, προερχόμενο από το F-4E, του οποίου αναβαθμίστηκε ο εξοπλισμός, και χρησιμοποιείται κυρίως για αποστολές αναχαίτισης και για αποστολές αεροφωτογράφισης.

Τα ελληνικά RF-4E εξοπλίζουν την 348 Μοίρα Τακτικής Αναγνώρισης και μπορούν να φέρουν / εξοπλιστούν μια μεγάλη ποικιλία φωτογραφικών μηχανών για φωτοαναγνωριση από όλα σχεδόν ύψη.
  

Φωτογραφικές μηχανές

Τα ελληνικά RF-4E εξοπλίζουν την 348 Μοίρα Τακτικής Αναγνώρισης και μπορούν να φέρουν / εξοπλιστούν μια μεγάλη ποικιλία φωτογραφικών μηχανών για φωτοαναγνωριση από όλα σχεδόν ύψη.

  1. Ka-56 φωτογραφική μηχανή χρησιμοποιείται κύριος σε αποστολές λήψης από μικρά ύψη 200 έως 4000 ποδιά.
  2. Ka-87 φωτογραφική μηχανή βρίσκεται μπροστά για λήψης μπροστά και προς τα κάτω.
  3. Ka-91 πρόκειται για μια πανοραμική φωτογραφική μηχανή που απαρτίζεται από ένα φακό 18 ιντσών και προορίζεται για κατακόρυφες λήψης σε ύψη από 5000 έως 25000 ποδιά.
  4. AN/PSN-37 φωτομηχανη υπέρυθρης σάρωσης (IR) για νυκτερινές λήψεις σε μικρά και μέσα ύψη, υπό τις κατάλληλες καιρικές συνθήκες, με ικανότητα να πραγματοποιεί λήψη και κατά τη διάρκεια  της ημέρας.

 

Επίσης στον φωτογραφικό εξοπλισμό έχουν πραγματοποιηθεί κάποιες τροποποίησης στην αντικατάσταση των φακών, που παρέχουν την δυνατότητα της πλευρικής λήψης σε μεγάλες αποστάσεις.

Τα ελληνικά RF-4E, ανάλογα με το είδος της αποστολής, και ειδικά όταν πρόκειται για επιχείρησης υψών ως 40000 ποδιών, εξοπλίζεται με την KS-127 εξοπλισμένη από των φακό 66 ιντσών με ικανότητα καταγ
ραφής τριών καρέ ανά λήψη (σε κάθε λήψη). Επίσης παρέχει περιστροφή κατά την πτήση σε οποιαδήποτε γωνία, με ικανότητα λήψεων από ύψος 35000 ποδών σε απόσταση περίπου 70 km με ικανότητα σκόπευσης έως 0,5 m υπό κατάλληλες καιρικές συνθήκες. 

Για αποστολές ηλεκτρονικής αναγνώρισης, τα ελληνικά RF-4E από το 2003 φέρουν το ατρακτίδιο συλλογής και καταγραφής ηλεκτρονικών εκπομπών (ELINT) ASTAC, της Thales.

Τα ελληνικά RF-4E που φέρουν το σύστημα ASTAC δεν παρέχουν την ικανότητα της μετάδοσης δεδομένων για αποστολές των στοιχείων που συλλέγει το σύστημα σε πραγματικό χρόνο, καταγράφονται σε ειδικούς ψηφιακούς καταγραφείς και αξιοποιούνται μετά την προσγείωση του αεροσκάφους. 

Το σύστημα ASTAC,  διαθέτει προηγμένο λογισμικό για τον εντοπισμό και τον προσδιορισμό θέσης κάθε ηλεκτρονικής εκπομπής με ακρίβεια προσδιορισμό της θέσης μιας εκπομπής είναι περίπου 0,5-1 μοίρα. Επίσης το σύστημα παρέχει την ικανότητα ιχνηλάτησης στόχων που κινούνται με μικρή ταχύτητα. Όλο το σύστημα μεταφέρεται στον κεντρικό αναρτήρα της ατράκτου, με συνέπεια να μειώνει  την ευελιξία του αεροσκάφους.
Τα αεροσκάφη RF-4E  της 348 ΜΤΑ που φέρουν το σύστημα ASTAC είναι πλήρως επιχειρησιακό. 

Για να αυξήσουν τις επιδόσεις της Ηλεκτρονικής αναγνώρισης και καταγραφής εκπομπών των RF-4E η Π.Α. τα τελευταία χρόνια στρέφεται στην αγορά ατρακτιδίων φωτοαναγνώρισης με ψηφιακούς αισθητήρες.
 

ASTAC (Analyseur de Signaux Tactiques)
Αερομεταφερόμενο τακτικό σύστημα ES/ELINT

Φάσμα συχνοτήτων (μπορεί να συλλαβάνει οτιδήποτε που εκπέμπεται σε φάσμα συχνοτήτων)  0.5-18 GHz (0.1-0.5 GHz ή 18-40 GHz προαιρετικά)
Ακρίβεια προσδιορισμού της θέσης / Ακρίβεια θέσης
< 1% της απόστασης μεταξύ των αεροσκαφών ASTAC και του εκπομπού στόχων (αεροσκάφη που πετούν με υποηχητική ταχύτητα (mach 0,9) και αντίστοιχα σε  ύψη 12.192 m)
Στιγμιαία κάλυψη περιοχής
164 km2 (αεροσκάφη που πετούν με  ταχύτητα mach 0,9 και αντίστοιχα σε ύψη 12.192 m)
Προσδιορισμός της εκπομπής απαιτούνται ελάχιστα λεπτά (Θέση εκπομπών)
2-3 λεπτά (σε μια ακτίνα 111 km, αεροσκάφη που πετούν με μια ταχύτητα mach 0,9 και αντίστοιχα σε ύψη  12.192 m)
Ισχύς, kVA
<1.7
Μήκος, m
4,10
Διάμετρος, m
0,40
Βάρος, kg
περίπου 400

 


ΜΟΙΡΟΣΗΜΑ

348 ΜΟΙΡΑ ΤΑΚΤΙΚΗΣ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗΣ "ΜΑΤΙΑ"

348 ΜΟΙΡΑ ΤΑΚΤΙΚΗΣ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗΣ

 


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
McDonnell Douglas
ΧΩΡΑ
ΗΠΑ
ΤΥΠΟΣ
Αναγνωριστικό αεροσκάφος
ΠΛΗΡΩΜΑ
2,  άτομα
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Δυο στροβιλοκινητήρες, General Electric J79-GE-17A/C
Μέγιστη ώση, kN
2 x 81,20
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
 
Μήκος, m
19,20
Ύψος A/φους, m
5,03
Εκπέτασμα πτέρυγας, m
11,71
Επιφάνεια πτέρυγας, m2
49,24
ΒΑΡΗ
 
- βάρος κενό, kg
-
- κανονικό βάρος απογείωσης, kg
-
- μέγ. βάρος απογείωσης, kg
26.330
- εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, kg
-
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
 
Μέγ. ταχύτητα, km/h
2.410
Μέγ. ταχύτητα σε μικρό ύψος, km/h
-
Εμβέλεια , km
4.180
Ακτίνα δράσης, km
958
Βαθμός ανόδου, m/min
15.200
Επιχειρησιακή οροφή, m
21.600
Όρια φόρτισης, g
-
ΟΠΛΙΣΜΟΣ
Δυνατότητα μεταφοράς 2-4 βλήματα αέρος-αέρος AIM-9/Shafrir/Python (ανάλογα την χώρα). 6 βόμβες τύπου BL-755 η βόμβες μέχρι 2265 κιλών. Μη κατευθυνόμενες ρουκέτες.
Βοηθητικές δεξαμενές καυσίμων μέχρι 5 x 1.401 ltr.

 


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ RF-4E Phantom II