
Μετά τη διάλυση της Σ. Ένωσης, ένα μεγάλο μέρος των MiG-29 τύπου «9-12» και «9-13» απόκτησε η Λευκορωσία περίπου 80 Α/φη (από τα όποια τα μέσα περίπου άνηκαν στην 921η Istrebitel'nyi Aviatsion'nyi Polk (Fighter Aviation Regiment) πρώην IAP της 23η Αεροπορική δύναμη VVS-αεροδρόμιο Bereza). Σήμερα ανήκουν πλέων στην 927η Αεροπορική δύναμη της Λευκορωσίας (περίπου 52 MiG-29). To 1992 η Λευκορωσία παρέλαβε περίπου 30 Α/φη από την Αν. Γερμανία μετά την διάλυση της 787η IAP της Σ. Ένωσης. Τα οποία με την σειρά τους εξόπλισαν την 61η Αεροπορική βάση Λευκορωσίας (30 MiG-29 και περίπου 23 Su-27P, αεροδρόμιο Ross').
Το 1999-2002 η Π.Α. Λευκορωσία εφάρμοσε πρόγραμμα εκσυγχρονισμού του MiG-29 σε επίπεδο MiG-29BM. Το πρόγραμμα συμπεριλαμβάνει εκσυγχρονισμό των ηλεκτρονικών συστημάτων του και την αύξηση της δυνατότητας μεταφοράς οπλισμού. Στην σύνθεση του οπλισμού είχαν προσθέσει τα βλήματα Kh-29T (TD), Kh-31P/A, Kh-29L, Kh-25ML και βόμβες τύπου KAB-500L/Kr αυτοκατευθυνόμενες με την βοήθεια TV κάμερα και αναλογικών συστημάτων. Σύγχρονα βλήματα αέρος-αέρος RVV-AE, R-27ER και R-27ET.
Τοποθετήθηκε βελτιωμένη έκδοση του ραντάρ Νο019 με μέγιστη εμβέλεια σάρωσης μεγέθους «μαχητικού» φτάνει τα 150 km, στόχου εδάφους περίπου 100 km και 350 για στόχο επιφάνειας(π.χ. αεροπλανοφόρο).
Για να αυξήσουν την εμβέλεια εγκατάστησαν σταθερό σύστημα εναέριου ανεφοδιασμού. Στο εσωτερικό του κοκπιτ τοποθετήθηκε μια ψηφιακή οθόνη πολλαπλών ενδείξεων 5x5 inch τύπου MFI-55. Επίσης αναβαθμίστηκε και ο ναυτιλιακός εξοπλισμός.
Σύμφωνα με της δηλώσεις των Λευκορωσον η αποτελεσματικότητα του μαχητικού MiG-29BM σε σύγκριση με τα EF2000 Tayfun, Rafael και JAS-39 η ικανότητα του σε αποστολές κρούσης αυξήθηκαν κατά 2,5-3 φορές ενώ η δυνατότητα του σε αερομαχία είναι κατώτερη του Eurofighter και του Rafael κατά 1,8 φορές και υπερέχει όταν πρόκειται για αποστολές αέρος-επιφάνειας κατά 3..4 φορές (αντιστοίχου τύπου).
Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ | OKB MiG |
ΧΩΡΑ | Λευκορωσία, Ρωσία |
ΤΥΠΟΣ |
Μαχητικό πολλαπλού ρολού
|
ΠΛΗΡΩΜΑ | 1, άτομο |
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ | Δύο στροβιλοανεμιστήρες διπλής ροής RD-33D |
Μέγιστη ώση, kgf | 2x8.300 |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ | |
Μήκος, m | 15,95 |
Με το σωλήνα Pitot, m | 17,32 |
Ύψος αεροσκάφους, m | 4,73 |
Εκπέτασμα πτέρυγας, m | 11,36 |
Επιφάνεια πτέρυγας, m2 | 38,10 |
ΒΑΡΗ | |
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg | 18.500 |
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg | 15.100 |
Βάρος κενό, kg | 11.600 |
Εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, kg | 6.100 |
Βάρος μεταφερόμενων καυσίμων με εξωτερικές δεξαμενές, kg | 3.800 |
Βάρος οπλικού φορτίου, kg | 3.000 |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
Μέγιστη ταχύτητα, km/h | 2.340 |
Μέγιστη ταχύτητα ταξιδιού, km/h | - |
Μέγιστη ταχύτητα σε χαμηλό ύψος, km/h | 1.400 |
Βαθμός ανόδου, m/min | 19.800 |
Επιχειρησιακή οροφή, m | +18.000 |
Μέγιστη εμβέλεια, km | 1.500 |
Εμβέλεια με 3 εξωτερικές δεξαμενές καυσίμου, km | 2.900 |
Με εναέριο ανεφοδιασμό, km | +5.000 |
Όρια φόρτισης, g | 9 |
ΟΠΛΙΣΜΟΣ | Ένα πυροβόλο GSh-301 των 30 mm, με 75 βλήματα. Δυνατότητα μεταφοράς βλημάτων αέρος-αέρος, αέρος-επιφάνειας, βόμβες κ.λπ. |