Μονοθέσιο Αναχαιτιστικό Παντός Καιρού

Φωτογραφίες από την προσωπική συλλογή του Κωνσταντίνου Πανιτσίδη


 Τεχνικά χαρακτηριστικά      Φωτογραφίες      Video

 

Η Ελλάδα παρέλαβε στις αρχές του 1970, 19 F-102 και 4 TF-102 A Delta Dagger (όλα τα αεροσκάφη προήρθαν από την Ευρώπη). Πρόκειται για ένα μαχητικό-αναχαιτιστικο δελταπτέρυγο αεροσκάφος εξοπλισμένο  με πρωτοποριακά συστήματα για την εποχή του π.χ.  το ραντάρ τύπου MG-10 επέτρεπε στον πιλότο να καθοδηγήσει αυτόνομα το Α/φος προς το στόχο, φτάνοντας σε παραμέτρους βολής των  κατευθυνόμενων πυραύλων AIM-4 Falcon. 
Ο μόνιμος οπλισμός του Α/φους αποτελούσαν οι έξη πύραυλοι «αέρος-αέρος» φερόμενα εσωτερικά (3xAIM4E, 3xAIM4F με υπέρυθρη καθοδήγηση και μη κατευθυνόμενα βλήματα «αέρος-αέρος». Το F-102 δεν έφερε πυροβόλο όπως συνηθιζόταν για τα μαχητικά της εποχής.  Παρά αυτές της δυνατότητες του δεν προσαρμόστηκε καλά στης απαιτήσεις στους ουρανούς του Αιγίου.
Όλα τα αεροσκάφη άνηκαν στην 342 Μοίρα Παντός Καιρού. Τα αεροσκάφη αυτά αποσύρθηκαν μετά επταετία και σταδιακά αντικαταστάθηκαν από τα Mirage F-1CG.

 


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
Convair
ΧΩΡΑ
Η.Π.Α.
ΤΥΠΟΣ
Μονοθέσιο Αναχαιτιστικό Παντός Καιρού
ΠΛΗΡΩΜΑ
1, άτομο
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Ένας στροβιλοκινητήρας, Pratt&Whitney J-57-P-25
Μέγιστη ώση, kgf
1 x 7.800
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
 
Μήκος, m
20,81
Ύψος Α/φους, m
4,46
Εκπέτασμα πτέρυγας, m
11,62
Επιφάνεια πτέρυγας, m2
61,45
ΒΑΡΗ
 
Βάρος κενό, kg
8.777
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg
12.950
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg
14.300
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
 
Μέγ. ταχύτητα, km/h
1.380
Μέγ. ταχύτητα σε μικρό ύψος, km/h
1.190
Μεγ. βαθμός ανόδου, m/min
3.692
Επιχειρησιακή οροφή, m
16.500
Εμβέλεια μεταφοράς , km
2.172
Ακτίνα δράσης, km
540 ( με χρήση εξωτ. δεξ. καυσίμων 800)
ΟΠΛΙΣΜΟΣ
6 βλήματα «αέρος-αέρος» φερόμενα εσωτερικά Falcon GAR-1. Δυνατότητα μεταφοράς οπλισμού σε εξωτερικούς φορείς οπλισμού.

 


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ F-102A Delta Dagger