Cessna T-37 C. Πρώτη πτήση: 1954 © Konstantinos Panitsidis

Φωτογραφίες από την προσωπική συλλογή του Κωνσταντίνου Πανιτσίδη


 Τεχνικά χαρακτηριστικά      Φωτογραφίες      Video

 

 

Το 1953 η Cessna Aircraft Company αναδείχτηκε νικήτρια για την κατασκευή   αεριωθούμενου εκπαιδευτικού αεροσκάφους αναλαμβάνοντας έτσι και την κατασκευή δυο πρωτότυπων του σκάφους ως XT-37. Πέταξε για πρώτη φορά  στις 12 Οκτωβρίου 1954 (Cessna Model 318). 
Το «318» είναι  ένα μεσοπτέρυγο μονοπλάνο εξ΄ ολόκληρου μεταλλικής κατασκευής, με διμελές πλήρωμα το οποίο αποτελείται από τον εκπαιδευτή και τον εκπαιδευόμενο πιλότο, με τις θέσεις του πληρώματος δίπλα-δίπλα. Το αεροσκάφος είναι εφοδιασμένο με δυο στροβιλοκινητήρες της Continental τοποθετημένους στην ρίζα της πτέρυγας πλευρικά της ατράκτου. Με το οριζόντιο ουραίο πτέρωμα να βρίσκεται πάνω από το επίπεδο της ατράκτου, καταβάλλοντας έτσι το 1/3 ύψους του κάθετου σταθερού, αυτή η σχεδίαση είχε ως αποτέλεσμα την ομαλή ροή του ρεύματος αέρος προερχόμενου από τους κινητήρες. 

Το 1954 η εταιρεία έλαβε και τις πρώτες παραγγελίες των πρώτων Α/φων (11- T-37A Tweety  Bird) με το πρωτότυπο της σειράς αυτής να απογειώνεται στις 27 Σεπτεμβρίου 1955.  Οι παραγγελίες ανερχόντουσαν σε 534 Α/φη, τα όποια ήταν επιχειρησιακά έτοιμα το 1957. 

Το Νοέμβριο του 1959 εμφανίζεται η έκδοση T-37B η οποία ήταν εξοπλισμένη με ισχυρότερους κινητήρες και εκσυγχρονισμένα  ναυτιλιακά και τηλεπικοινωνιακά συστήματα. Όλες οι εκδόσεις του Τ-37 Α αναβαθμίστηκαν σε επίπεδο «Β». Η τελευταία έκδοση του Τ-37 ήταν η σειρά «C» με δυνατότητα να μεταφέρει ελαφρύ οπλισμό κάτω από τις πτέρυγες και δεξαμενές καυσίμου στα ακροπτερύγια. Η παραγωγή του T-37 τερμάτισε το 1977. Συνολικά κατασκευάστηκαν 1.268 Α/φη. Την δεκαετία του '60 η Ελλάδα παρέλαβε τα πρώτα 25 Α/φη T-37C τα οποία και εντάχθηκαν στην 361 ΜΒΕ (Μοίρα Βασικής Εκπαίδευσης) στην Καλαμάτα. Αργότερα, τις δεκαετίες του '70 και του '80 ενισχύθηκαν και με 15 T-37B που αποκτήθηκαν από την Π.Α. της Ιορδανίας. Τα εκπαιδευτικά αυτά αποσύρθηκαν από την αεροπορία τον Οκτώβριο  του 2002.

 


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
Cessna
ΧΩΡΑ
ΗΠΑ
ΤΥΠΟΣ
Διθέσιο εκπαιδευτικό αεροσκάφος
ΠΛΗΡΩΜΑ
2,  άτομα
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Δυο στροβιλοκινητήρες, Teledyne Continental J69-T-25
Μέγιστη ώση, kN
2 x 4.56
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
 
Μήκος, m
8,92
Ύψος A/φους, m
2,80
Εκπέτασμα πτέρυγας, m
10,30
Επιφάνεια πτέρυγας, m2
17,09
ΒΑΡΗ
 
- βάρος κενό, kg
1.755
- κανονικό βάρος απογείωσης, kg
-
- μέγ. βάρος απογείωσης, kg
2.993
- εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, kg
1.170
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
 
Μέγ. ταχύτητα, km/h
684
Ταχύτητα ταξιδιού, km/h
612
Εμβέλεια μεταφοράς , km
1.500
Ακτίνα δράσης, km
-
Βαθμός ανόδου, m/min
1.037
Επιχειρησιακή οροφή, m
11.950
Όρια φόρτισης, g
-
ΟΠΛΙΣΜΟΣ
-

 


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ Cessna T-37C/Β