Κοκκινάκης Βλαδίμηρος του Κωνσταντίνου

 


 Τεχνικά χαρακτηριστικά      Φωτογραφίες      Video

 

 

25.06.1904- 07.-01.1985
Δοκιμαστής πιλότος στο σχεδιαστικό γραφείο Ιλλιούσιν.

Γεννήθηκε στις 12 ή 25 Ιουνίου 1904, στην πόλη Νοβοροσίσκ.
Το 1921 τελείωσε τρείς τάξεις του σχολείου και μετά εργάστηκε σε διάφορους συνεταιρισμούς και σε λιμάνι. 
Το 1925 εντάχθηκε στον κόκκινο στρατό. Μέχρι το 1927 υπηρέτησε στο πεζικό. Το 1928 αποφοίτησε από την σχολή VVS (Leningradskaya voennaya-teoreticheskaya shkola) και το 1930 αποφοιτεί ως πιλότος από την πολεμική σχολή πιλοτών (Borisoglebskaya shkola). Μετέπειτα υπηρέτησε στην VVS. Το 1931 υπήρξε πιλότος-εκπαιδευτής στην σχολή της VVS (Leningradskaya voennaya-teoreticheskaya shkola).

1932-1935 - πιλότος δοκιμαστής του Επιστημονικού - Δοκιμαστικού Ινστιτούτου της VVS, όπου δοκίμασε πολλά αεροσκάφη . 

 

Il-10M © Konstantinos Panitsidis

Il-10M © Konstantinos Panitsidis

 

1935-1964 – πιλότος δοκιμαστής στο Σχεδιαστικό γραφείο του Illyshin. Δοκίμασε περίφημα αεροσκάφη όπως τα Il-2, Il-10, βομβαρδιστικά DB-3, Il-4, Il-22, Il-28, Il-30, Il-46, Il-54, επιβατικά αεροσκάφη Il-12, Il-18, Il-62 και τις διάφορες εκδόσεις τους.

 

Il-46

Il-46

 

Il-62 © Konstantinos Panitsidis

Il-62 © Konstantinos Panitsidis

 

Στις 21 Νοεμβρίου 1935 με αεροσκάφος Ι-15 ανεβεί σε ύψος 14.575 μέτρα (ανεπίσημο παγκόσμιο ρεκόρ) και στις 20 Απριλίου 1936 για πρώτη φορά στην σοβιετική ένωση πραγματοποιεί τον ελιγμό «της θηλειάς Nesterova» με το δικινητήριο αεροσκάφος CKB-26.

Στις 27-28 Ιουνίου 1938 πραγματοποιεί πτήση Μόσχα-Απω Ανατολή, διανύοντας μια απόσταση  6.850 km με αεροσκάφος CKB-30 (ναυτίλος πιλότος - A.M. Bryandinsky). Για την πράξη και τον ηρωισμό  ο Κοκκινάκης, το 1938 έλαβε τον τίτλο του ´Ηρωα της Σοβιετικής Ένωσης και παρασημοφορήθηκε με το μετάλλιο του Λένιν, ενώ στις 4 Νοεμβρίου 1939 έλαβε το μετάλλιο «Χρυσό αστέρι» Νο77.

 

CKB-30 (DB-3) © Konstantinos Panitsidis

CKB-30 (DB-3) © Konstantinos Panitsidis

 

Στις 28-29 Απριλίου 1939 ο Κοκκινάκης, μαζί με τον ναυτίλο M.H. Gordienko πραγματοποιούν πτήση χωρίς ενδιαμέσους σταθμούς Moscow-Novgorod-Helsinki-Trondheim- Iceland Island " Cape Farvel" (South Greenland) - USA (Miskoy island) διανύοντας 6.516 km με αεροσκάφος CKB-30 «Μόσχα». Απο το 1959 η διαδρομή αυτή χρησιμοποιήθηκε για τις πτησεις Μόσχα-Νέα Υόρκη. Το 1965 με ομόφωνη απόφαση της International  Αir-transport Αssociation (IKKA), ο Κοκκινάκης παρασημοφορήθηκε με «Αλυσίδα πρωτοπόρου του ρόδου των αιθέρων» σαν πρωτοπόρος του σύντομης διαδρομής μεταξύ Ευρώπης και Αμερικής.

 

Κοκκινάκης Βλαδίμηρος του Κωνσταντίνου

 

Στο ενεργητικό του έχει 20 παγκόσμια ρεκόρ, όπως το 1936-1937 - 7 ρεκόρ ταχύτητας και ωφέλιμου φορτίου με αεροσκάφος CKB-26, ενώ τα έτη 1958-1960 πραγματοποίησε 13 ρεκόρ ταχύτητας και ωφέλιμου φορτίου, με αεροσκάφος Il-18.

Στις 17 Σεπτεμβρίου 1957 ο Υποπτέραρχος Κοκκινάκης παρασημοφορήται με δεύτερο «Χρυσό αστέρι» Νο179, το οποίο του απονομήθηκε για την προσφορά του και την αφοσίωση του στην πολεμική αεροπορία.

Από το 1966 ο Κοκκινάκης μπαίνει στην εφεδρία. 
Μετά την αποχώρηση του από τις δοκιμαστικές πτήσεις ο Κοκκινάκης εργάστηκε στο σχεδιαστικό γραφείο του Ilyshin, ως μηχανολόγος, ενώ από το 1968, εργάζεται ως επικεφαλής-αντιπρόσωπος του Αρχισχεδιαστή.

Το 1961 ήταν αντιπρόεδρος της Διεθνούς Αεροναυτικής Ομοσπονδίας, και επίτιμος πρόεδρος κατά τα έτη 1967-1968.

Διέμενε στην Μόσχα. Πέθανε στις 7/01/1985.

Υποπτέραρχος Π.Α. - 1943
Πιλότος - δοκιμαστής της ΕΣΣΔ - 1959
Επίτιμος Πρωταθλητής Αθλημάτων της ΕΣΣΔ - 1959
Βραβείο Λένιν - 1960
Παρασημοφορήθηκε με έξι μετάλλια του Λένιν - 1936, 1938, 1939, 1945, 1951, 1984)
Μετάλλιο Οκτωβριανής Επανάστασης - 1974
3 μετάλλια κόκκινης σημαίας- 1944, 1945, 1957
2 μετάλλια του Β.Π.Π. 1ου βαθμού - 1944, 1947
4 μετάλλια «κόκκινο αστέρι» - 1939, 1941, 1944, 1969
μετάλλια για ηρωισμό -1939
Επίσης παρασημοφορήθηκε και με ξένα μετάλλια.
Το 1965 έλαβε και το χρυσό μετάλλιο από την Διεθνή Αεροναυτική Ομοσπονδία. 

Το όνομά του δόθηκε σε μια οδό στη Μόσχα, ενώ στο Νοβοροσίσκ, επί της οδού Σοβιέτσκαγια, τοποθετήθηκε  μπρούτζινη προτομή του.