Κοκκινάκης  Κωνσταντίν του Κωνσταντίνου

 


 Τεχνικά χαρακτηριστικά      Φωτογραφίες      Video

 

 

11.03.1910 - 04.03.1990
´Ηρωας της Σοβιετικής Ένωσης, πιλότος δοκιμαστής της MiG.

Γεννήθηκε στις 26   Φεβρουαρίου ( ή 11 Μαρτίου) του 1910, στην πόλη Νοβοροσίσκ. Το 1925 τελείωσε το σχολείο. Εργάστηκε ως εργάτης στο λιμάνι,  ναύτης σε πλοίο (1925-1926) και ναύτης-διασώστης σε ναύσταθμο, κατά το 1926-1929.

Από το 1930 καταταγμένος στον Κόκκινο στρατό. Το 1932 αποφοίτησε από την στρατιωτική αεροπορική σχολή πιλότων. Υπηρέτησε σε διάφορες μοίρες της Πολεμικής Αεροπορίας. 
Την περίοδο 1936-1939 πιλότος δοκιμαστής στο αεροπορικό εργοστάσιο Νο1 (Μόσχα), όπου δοκίμαζε τα αεροσκάφη παραγωγής R-5, R-7, Di-6, I-15bis, I-153. 

 

I-153

I-153

 

Έλαβε μέρος στον πόλεμο κατά της Κίνας: το 1939 αναπληρωτής captain και το 1940 captain μοίρας μαχητικών. Πραγματοποίησε 166 εξόδους ( μάχιμες) με μαχητικό I-153, κατάρριψε 3 αεροσκάφη και άλλα τέσσερα αεροσκάφη  σε συνεργασία με άλλα αεροσκάφη. Σε μια αερομαχία ο Κοκκινάκης καταρρίφθηκε και εγκατάλειψε το Αφος του.

Το 1940-1941 ήταν πιλότος-δοκιμαστής στο αεροπορικό εργοστάσιο Νο1, όπου δοκίμαζε τα αεροσκάφη παραγωγής I-153 και MiG-3.

 

MiG-3
MiG-3

 

Το 1941 (Ιούνιος-Αύγουστος) - αναπληρωτής Σμηναγός, Σμηναγός του 401ου Συντάγματος Αεροπορίας (Δυτικού μετώπου), επανδρωμένο με πιλότους-δοκιμαστές. Πραγματοποίησε 98 εξόδους με μαχητικό MiG-3 και κατέρριψε 4 αεροσκάφη αλλά και 3 εχθρικά  σε συνεργασία με άλλα αεροσκάφη.

Μετέπειτα  αποσπάστηκε από το μέτωπο  για να συμμετέχει στις δοκιμές των μαχητικών Αφων «Tomahawk» στο Αρχάνγκελσκ. Τα «Tomahawk» η Ρωσική Π.Α. τα παραλάμβανε ως δανεικά από την Αγγλία. 

 

"Tomahawk"

"Tomahawk"

 

Την περίοδο 1942-1950 ήταν πιλότος-δοκιμαστής του αεροπορικού εργοστασίου Νο30 (Μόσχα) και δοκίμαζε τα αεροσκάφη παραγωγής Il-2  και τα επιβατικά Il-12. Συμμετέχει στις δοκιμές των πρωτοτύπων αεροσκαφών Il-6 και Il-22. Το 1950 ο Συνταγματάρχης Κ.Κ. Κοκινακης μπήκε σε εφεδρεία. 

 

Il - 22

Il - 22

 

Το 1951-1964 δοκίμασε διάφορες εκδόσεις μαχητικών της MiG (MiG-17, MiG-19, MiG-21). To 1960 πραγματοποίησε 2 παγκόσμια ρεκόρ ταχύτητας με MiG-21. Το Σεπτέμβριο του 1953 πραγματοποίησε εκτίναξη από ένα αεροσκάφος.

Το 1964 απονεμήθηκε στον Κ.Κ. Κοκκινάκη ο τίτλος του Ήρωα της Σοβιετικής Ένωσης με την απονομή  του μεταλλίου Λένιν και το μετάλλιο «Χρυσό Αστέρι» (Νο11214).

Το 1964-1965 εργάζεται ως πιλότος στην MiG; και 
το 1966-1985 ως μηχανολόγος-μηχανικός του τμήματος «πτητικών δοκιμών».
Από το 1985 μέχρι το 1990 ως μηχανολόγος-μηχανικός (τομεαρχης).


Του απονεμηθήκαν μετάλλια όπως:
 
Τρία  παράσημα  του Λένιν - 1944, 1957, 1964. 
Δυο κόκκινης σημαίας - 1941, 1944.
Τρία μετάλλια Β Π.Π. 1ης κατηγορίας - 1945, 1947, 1985.
Μετάλλιο Φιλίας λαών - 1982
Δυο μετάλλια Κόκκινου Αστεριού - 1939, 1945
Μετάλλια ξένης προέλευσης. Επίσης παρασημοφορήθηκε με μετάλλιο de Lavo 1961 από την Διεθνή Αεροναυτική Ομοσπονδία.