Φωτογραφία Be-10 © Beriev AC Company
Τεχνικά χαρακτηριστικά Φωτογραφίες Video
Το Be-10 Mallow ήταν το πρώτο αεριωθούμενο υδροπλάνο που κατασκευάστηκε στον κόσμο. Εξελίχθηκε από το R-1 και πέταξε για πρώτη φορά στις 20 Ιουνίου 1956.
Στο ενεργητικό του έχουν καταχωρηθεί συνολικά 12 παγκόσμια ρεκόρ που καταχωρήθηκαν στο FAΙ και αναφέρονται στο Be-10 Mallow με το χαρακτηριστικό Μ-10.
Πρόκειται για ένα δικινητήριο, υψηλοπτέρυγο αεροσκάφος πολλαπλού ρόλου και φέρει κινητήρες AL-7PB μέγιστης ώσης 7500 κιλών έκαστος. Ο μόνιμος οπλισμός αποτελείται από τρία πυροβόλα, δυο μονόκαννα πυροβόλα NS-23 των 23 mm τοποθετημένα στο ρύγχος του (μπροστά) και ένα δίδυμο των 23 mm σε ειδικό πυργίσκο στο ουραίο πτέρωμα.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Το Be-10 είναι ένα υψηλοπτέρυγο μονοπλάνο εξ ολόκληρου μεταλλικής κατασκευής, με πτέρυγες βέλους μεγάλης γωνίας με τριμελές πλήρωμα το οποίο αποτελείται από τον κυβερνήτη, τον αξιωματικό ναυτιλίας και το πυροβολητή-ασυρματιστή. Το αεροσκάφος είναι εφοδιασμένο με εκτινασσόμενα καθίσματα.
Πτέρυγα Η κατασκευή αποτελείται πρακτικά από τρία τμήματα, το κεντρικό τμήμα που αποτελεί μέρος της κεντρικής ατράκτου στο οποίο είναι προσκολλημένες οι δύο ημιπτέρυγες.
Το προωθητικό σύστημα του αεροσκάφους αποτελούν δυο στροβιλοκινητήρες AL-7PB με μέγιστη ώση 7350 kg (7.500 kg) τοποθετημένοι μπροστά στο ρύγχος και κάτω πλευρά της ατράκτου. Τα καύσιμα του Be-10 αποθηκεύονται σε 18 δεξαμενές από τις οποίες δυο κεντρικές στην άτρακτο (2x3.875 kg) και 16 στις πτέρυγες (16x687,5 kg) με χωρητικότητα 17.750 kg.
Ραδιοηλεκτρονικός εξοπλισμός. Αποτελείται από ραντάρ «Kurs-M», ραδιουψόμετρο χαμηλού ύψους RV-2 και ραδιουψόμετρο μεγάλου ύψους «Litii-17M», σύστημα τυφλής προσγείωσης «Materik», ραδιοπυξίδα ARK-5, συσκευή επικοινωνίας μεγάλης εμβέλειας «RSIU-3M», συσκευή επικοινωνίας μικρής εμβέλειας «RSB-70M», εφεδρικό σταθμό επικοινωνίας «ABRA-45», συσκευή εσωτερικής επικοινωνίας SPU-5, σύστημα αναγνώρισης «Kremnii-2», δέκτη προειδοποίησης ραντάρ τύπου «Sirena-2».
Φωτογραφικός εξοπλισμός. Περιλαμβάνονται φωτογραφική μηχανή τύπου AFA33M/75, AFA-33M/50, AFA-33M/20, AFA-NT-1 και AFA-33M/100 και για τις νυκτερινές λήψεις φέρει NAFA-3S/50. Ο έλεγχος των φωτογραφικών μηχανών πραγματοποιείται μέσα από το κόκπιτ του πληρώματος.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
|
OKB Beriev
|
---|---|
ΧΩΡΑ
|
Ρωσία
|
ΤΥΠΟΣ
|
Αμφίβιο αεροσκάφος πολλαπλού ρόλου
|
ΠΛΗΡΩΜΑ
|
3, άτομα
|
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
|
Δύο στροβιλοκινητήρες AL-7PB
|
Μέγιστη ώση, kgf
|
2 x 7.500
|
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
|
|
Μήκος, m
|
33,1
|
Ύψος A/φους, m
|
11,03
|
Εκπέτασμα πτερύγων, m
|
22,3
|
Επιφανεια πτερυγας, m2
|
111,8
|
ΒΑΡΗ
|
|
Κενό, kg
|
24.100
|
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg
|
45.000
|
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg
|
48.500
|
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
|
|
Μέγιστη ταχύτητα , km/h
|
880
|
Ταχύτητα ταξιδιού, km/h
|
800
|
Εμβέλεια μεταφοράς Αφους , km (ferry range)
|
4.810
|
Μέγιστη εμβέλεια, km
|
2.960
|
Επιχειρησιακή οροφή, m
|
12.500
|
ΟΠΛΙΣΜΟΣ
|
Τέσσερα πυροβόλα NS-23, Βάρος οπλικού φορτίου-3.300 kg (εσωτερικά), νάρκες, βόμβες βυθού και τορπίλες.
|