KJ-200 Αεροσκάφος έγκαιρης προειδοποίησης και ελέγχου. Πρώτη πτήση: 2001

 


 Τεχνικά χαρακτηριστικά      Φωτογραφίες      Video

 

 

Επίσης αναγνωρίζεται ως:
KongJing-200

Y-8W
Y-8GX-5
GaoXin 5

Η ανάπτυξη του νέου αεροσκάφους έγκαιρης προειδοποίησης και έλεγχου “GoaXin 5” από την εταιρεία Shaanxi έλαβε χώρα το 2000, με βάση το ελικοφόρο αεροσκάφος Y-8F200 (An-12 Cub).

Η πρώτη πτήση του πρωτοτύπου πραγματοποιήθηκε στις 8 Νοεμβρίου 2001 © Konstantinos Panitsidis

Η πρώτη πτήση του πρωτοτύπου πραγματοποιήθηκε στις 8 Νοεμβρίου 2001.

Το δεύτερο πρωτότυπο KJ-200 (με βάση το Y-8F600) απογειώθηκε το Ιανουάριο του 2005. Ενώ το 2006 (μηνάς Ιούνιος) πραγματοποιώντας δοκιμαστική πτήση αξιολόγησης συστημάτων, συνετρίβη για άγνωστους λογούς!

Για την επίλυσή των τεχνικών προβλημάτων του σκάφους είχαν ζητήσει την συνδρομή του σχεδιαστικού γραφείου Antonov (Ουκρανία). Μετέπειτα από αρκετές τροποποιήσεις και εκσυχρονισμό κάποιον συστημάτων π.χ. αντιπαγωτικό σύστημα, εγκατάσταση εξοπλισμού ειδοποιήσεων πληρωμάτων για κατάστασης έκτακτης ανάγκης καθώς και άλλων συστημάτων. Με αποτέλεσμα να αυξηθεί δραματικά η αξιοπιστία του σκάφους.

KJ-200 Δεξιά πλευρά του σκάφους © Konstantinos Panitsidis


Το KJ-200 φέρει ραντάρ παρόμοιο με το σουηδικό Ericson Erieye τεχνολογίας AESA. Η εμβέλεια του ραντάρ στην ανακάλυψη στόχων φτάνει τα 450 km και η εμβέλεια εγκλωβισμού στόχου ενός μαχητικού φτάνει μέχρι τα 300 km. Ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός του θεωρείται προϊόν του ηλεκτρονικού ερευνητικού ιδρύματος τεχνολογίας της Nanjing, δεδομένου ότι το αεροσκάφος για πρώτη φορά εμφανίστηκε στην πόλη Nanjing. Φυσικά ούτε οι επιμέρους συσκευές του, ούτε οι δυνατότητες του έχουν γνωστοποιηθεί.


KJ-200 Αριστερή πλευρά του σκάφους © Konstantinos Panitsidis


Εναλλακτικά προβλεπόταν η τοποθέτηση ελικοστροβιλοκινητήρων καναδικής προέλευσης τύπου Pratt&Whitney Canada PW150B, ο οποίος κινείται από εξάφυλλη έλικα τύπου British Dodi R-408, καθώς σύγχρονα ηλεκτρονικά, συμπεριλαμβανόμενου συστημάτων πλοήγησης Honeywell.


Επεξήγηση συστημάτων αεροσκάφους KJ-200

Επεξήγηση συστημάτων αεροσκάφους KJ-200 © Konstantinos Panitsidis

1. Πιθανόν σύστημα κάποιου είδους μαγνήμετρου  2. Διηλεκτρικό κάλυμμα ραντάρ  3. Αλεξήνεμο  4. Θάλαμος διακυβερνήσεως  5. Κεραίες  6. Χώρος χείριστων συστημάτων  7. Προωθητικό σύστημα: Στροβιλοελικοφόροι κινητήρες Zhuzhou (SMPMC) Wojiang των 5.100 ehp έκαστος  8. Εξάφυλλες έλικες  9. Σχεδιαστικά η πτέρυγα είναι ίδια με το An-12  10. Η πτέρυγα φέρει ειδικά ατρακτίδια για την υποδοχή ESM (μέτρα ηλεκτρονικής υποστήριξης) στα ακροπτέρυγια  11. Εισαγωγή ψύξης αέρα  12. Ραδιοθόλος ράχης  13. Η κεραία του ραντάρ στη ράχη του σκάφους. Παλμικό ραντάρ-ντόπλερ τεχνολογίας ενεργού διάταξης και φάσης και εκπέμπει σε συχνότητες S  14. Εξαγωγή αέρα ψύξης ραδιοθόλου ράχης  15. Καλώδιο κεραίας HF  16. Το οριζόντιο σταθερό φέρει δυο κάθετα σταθερά πτερύγια, στα ακροπτέρυγια του οριζοντίου σταθερού  17. Στην κορυφή του καθέτου σταθερού βρίσκεται αεροδυναμικό κάλυμμα ηλεκτρονικού συστήματος η κεραίας  18. Ουραίο αεροδυναμικό κάλυμμα (πιθανόν κάποιου συστήματος ECM).

 


ΣΧΕΔΙΟ ΤΡΙΩΝ ΟΨΕΩΝ

Shaanxi KJ-200 © Konstantinos Panitsidis

 


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
Shaanxi
ΧΩΡΑ
Κίνα
ΤΥΠΟΣ
Αεροσκάφος έγκαιρης προειδοποίησης και ελέγχου
ΠΛΗΡΩΜΑ
4-5, άτομα 
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Zhuzhou (SMPMC) Wojiang-6
Μέγιστη ισχύ, e.h.p. 4 x 5.100
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ  
Μήκος, m
34,022
Ύψος Α/φους, m
11,16
Εκπέτασμα πτερύγων, m
38,00
Επιφάνεια πτέρυγας, m2
121,86
ΒΑΡΗ
 
Βάρος κενό, kg
35.500
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg
55.000
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg
62.000
Εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, kg  23.000
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ  
Μέγ. ταχύτητα, km/h
662
Ταχύτητα ταξιδιού, km/h
550
Ταχύτητα περιπολίας, km/h
475
Εμβέλεια, km
5.620
Ακτίνα δράσης , km
-
Αυτονομία, h
10,5
Επιχειρησιακή οροφή, m
10.400
ΟΠΛΙΣΜΟΣ
-