Φωτογραφίες από την προσωπική συλλογή του Κωνσταντίνου Πανιτσίδη


 Τεχνικά χαρακτηριστικά      Φωτογραφίες      Video 

 

An-124-100M - Αεροσκάφος εμπορικής έκδοσης μεταφοράς εμπορευμάτων. Αναπτύχθηκε και πιστοποιήθηκε με βάση το An-124 Ruslan / An-124-100. Συγκεκριμένα πρόκειται για μια εκσυγχρονισμένη έκδοση, με την ονομασία An-124-100M, η όποια εξελίχθηκε με την εταιρεία JSC “Aviastar”. Ο εκσυγχρονισμός του σκάφους αφορά στην βελτίωση των πτητικών χαρακτηριστικών και στον εξοπλισμό του από εγχώριες βιομηχανίες και των εταιριών Collins και Litton, μειώνοντας έτσι τον αριθμό των μελών του πληρώματος στα 4 άτομα, στην βελτίωση και αξιοπιστία της ασφάλειας πτήσης και στην ακρίβεια πλοήγησης. Το προωθητικό σύστημα του Antonov τροποποιήθηκε, με ειδικά ηχο-απορροφητικά στοιχεία (σύμφωνα με προδιαγραφές του κεφαλαίου 3 του παραρτήματος 16 των προτύπων κατά ICAO, για τη μείωση του θορύβου).

 

An-124-100M - Εμπορικό Μεταγωγικό Αεροσκάφος © Konstantinos Panitsidis 

 

ΤΕΧΝΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΥΣ

An-124-100 (M) – Μεταγωγικό αεροσκάφος, με βάση το An-124-100 με κύριο προορισμό την μεταφορά υπερμεγέθων φορτίων. Πρόκειται για ένα υψηλοπτέρυγο, τετρακινητήριο αεροσκάφος με ανασυρόμενο σύστημα προσγείωσης.
Πλήρωμα. Αποτελείται από εξαμελές πλήρωμα (τον Κυβερνήτη, τον συγκυβερνήτη, τον ναυτίλο/πλοηγό, τον ιπτάμενο μηχανικό, ηλεκτρολόγο, και τον χείριστη ασυρμάτων, με τις θέσεις τους εγκαταστημένες στην αριστερή πλευρά τον πιλοτηρίου, ενώ οι θέσεις ιπτάμενου-μηχανικού και του ιπτάμενου-μηχανικού-ηλεκτρολόγου από την δεξιά πλευρά του πιλοτηρίων. Παρέχεται προαιρετικό και η θέση χειριστή-θαλάμων φορτίων, άλλα τις εργασίες του μπορεί να εκτελέσει ένας από τους ιπτάμενους-μηχανικούς.

Άτρακτος. Αποτελείται από δυο ορόφους, σχήματος “8” με ακτίνα στο άνω τμήμα 1,9 και στο κάτω τα 3,8 m. Η δομή της ατράκτου αποτελείται συνολικά από 123 δοκούς (στον εγκάρσιο άξονα).

 

Άτρακτος

 

Εσωτερική διαρρύθμιση καμπίνας: Η καμπίνα φορτίου με μήκος 36,5 m (συμπεριλαμβανομένης: και της ράμπας και του εμπρόσθιου τμήματος – 43,45 m), πλάτος – 6,4 m (με μέγιστο πλάτος δαπέδου 6,68 m) και ύψος 4,4 m. Για πρόσδεση φορτίου το σκάφος είναι εφοδιασμένο με επιδαπέδια άγκιστρα προσδέσεως φορτίου τα οποία ανέρχονται σε 365.

 

Άτρακτος

 

Το σκάφος παρέχει ικανότητα μεταφοράς φορτίου: σε δύο ή μονής σειράς – ερπυστριοφόρα οχήματα και τροχοφόρα οχήματα όλων των τύπων, με φορτίο ανά άξονα κατά την φόρτωση μονής σειράς – έως 12.000 kg και σε διαμόρφωση διπλής σειράς – έως 10.000 kg.

 

Για ευκολία φορτοεκφόρτωσης ογκωδών φορτίων, το σύστημα προσγείωσης μπορεί να γονατίσει (στο ρύγχος – 8 μοίρες και στο ουραίο τμήμα – 12 μοίρες) μειώνοντας την απόσταση από το έδαφος στηριζόμενο σε ανασυρόμενα στηρίγματα ενώ με κανονική διαρρύθμιση του Σ/Π (χωρίς να γονατίσει) είναι 17 μοίρες.

 

Υπάρχουν δύο πόρτες φορτίου – στο ρύγχος με άνοιγμα, με αντίστοιχες διαστάσεις της καμπίνας φορτίου και του ουραίου τμήμα με (πόρτα-ράμπα φορτίου) με διαστάσεις 6,4 3,6 m. 
Από την αριστερή πλευρά του ρύγχους υπάρχει μια πόρτα εισόδου (1.075 x 1.885 mm), ενώαριστερά της δομής η θυρίδα εξόδου κινδύνου (850 x 1.400 mm) και στο δεύτερο κατάστρωμα στο χώρο συνοδείας / επιβατών και από τις δύο πλευρές υπάρχουν θυρίδες εξόδου κινδύνου (850 x 1.500 mm).

Για την διευκόλυνση φόρτωσης-εκφόρτωσης φορτίου, το σκάφος είναι εξοπλισμένο με δυο βαρούλκα με δυο ανυψωτήρες με ανυψωτική ικανότητα 5.000 kg έκαστος και ηλεκτρικά βαρούλκα σε κυλιόμενο σιδηρόδρομο κατά μήκος της ατράκτου (αριστερά και δεξιά) μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε συνδυασμό με δυνατότητα ανύψωσης έως 20.000 kg, όπωςκαι ξεχωριστά επίσης για την μετακίνηση ογκωδών κιβωτίων, υπάρχουν δυο βαρούλκα με δύναμη έλξης έως 3.500 kg τα οποία μπορούν να μετακινούνται κατά μήκος της καμπίνας-φορτίου.

 

Άτρακτος

 

Δεύτερο κατάστρωμα ατράκτου: Εκεί βρίσκεται το πιλοτηρίου, δυο τρίκλινα διαμερίσματα ανάπαυσης πληρώματος, γκαρνταρόμπα, κουζίνα, τουαλέτα και περαιτέρω έως το κεντρικό τμήμα, εγκατέστησαν τον ηλεκτρονικό εξοπλισμό.

Πίσω από το κεντρικό τμήμα βρίσκεται ο θάλαμος επιβατών χωρητικότητας έως 20 ατόμων (συνοδοί φορτίου) εξοπλισμένο μα καθίσματα, γκαρνταρόμπες, κουζίνα, ψυγείο, και δυο τουαλέτες. Και στις δυο καμπίνες υπάρχει εξοπλισμός έκτακτης ανάγκης, αποτελούμενος από σχεδίες εξωλέμβιες, φορητούς ασυρμάτους, αποθέματα τροφίμων και νερού.

Πτέρυγα: - Αποτελείται από τέσσερις δοκούς με 23 ribs. Γωνία βέλους στον άξονα χορδής – 28 μοίρες.

 

Πέρυγα

 

Γωνία τοποθέτησης πτέρυγας - 3 μοίρες 30', (-3,30 μοίρες). Με διατομές πτέρυγας στην ρίζα P-185-13,7A με σχετικό ποσοστιαίο πάχος 13,7%, στα ακροπτερύγια – P-185-9A, με ποσοστιαίο πάχος 9%.

 

Κεντρικό τμήμα πτέρυγας

 

Ουραίο πτέρωμα: Με γωνία βέλους 32,75 μοιρών (και δίεδρο γωνία πρόπτωσης -1 μοίρα). Με αεροτομές στην χορδή / ρίζας της NACA-0009, 9792 MB με ποσοστιαίο πάχος 9,9% ενώ στο άκρο της κορυφής – τύπου NACA-0007,6032 MB με ποσοστιαίο πάχος 7,6%.

 

Οριζόντιο πτέρωμα

 

Τα πηδάλια ανόδου-καθόδου έχει τόξο κίνησης: 30 μοίρες πάνω, 20 μοίρες κάτω, και μπορεί να περιοριστεί έως 11 μοίρες και 7,5 μοίρες αντίστοιχα.

Το κάθετο πτέρωμα με γωνία βέλους – 40 μοίρες. Με αεροτομές στην ρίζα του κάθετου P-86s-12 VO με ποσοστιαίο πάχος 12% και στο άκρο του καθέτου P-86s-10VO με ποσοστιαίο πάχος 10%.

 

Κάθετο πτέρωμα

 


ΣΧΕΔΙΟ ΤΡΙΩΝ ΟΨΕΩΝ

 


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
Antonov
ΧΩΡΑ
Ρωσία / Ουκρανία
ΤΥΠΟΣ
Εμπορικό Μεταγωγικό Αεροσκάφος
ΠΛΗΡΩΜΑ
7-8,  άτομα
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
4 στροβιλοκινητήρες διπλής ροής Progress (V.A. Lotarev) D-18T III-series
Μέγιστη ώση, kN
4 x 234,9
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
 
Μήκος, m
69,10
Ύψος Α/φους, m
21,08
Εκπέτασμα πτέρυγας, m
73,30
Επιφάνεια πτέρυγας, m2
628,50
ΒΑΡΗ
 
Μέγ. βάρος απογείωσης, kg
405.000
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg
392.000
Βάρος κενό, kg
173.000
Εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, kg
212.350
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
 
Μέγ. ταχύτητα, km/h
865
Μέγ. ταχύτητα ταξιδιού, km/h
800-850
Εμβέλεια μεταφοράς, km
16.500
Εμβέλεια, km
4.800
Επιχειρησιακή οροφή, m
11.600
Ωφέλιμο φορτίο, kg
Μεταφορά 88 επιβατών στην συμπιεζόμενη καμπίνα ή φορτίου 120.000 kg.
ΟΠΛΙΣΜΟΣ
-

 


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ An-124-100M