Φωτογραφία από την προσωπική συλλογή του Κωνσταντίνου Πανιτσίδη
Τεχνικά χαρακτηριστικά Φωτογραφίες Video
Η πρώτη πτήση του An-124 πραγματοποιήθηκε στις 24 Δκεμβριου 1982 (αεροδρόμιο Svyatoshino-Κίεβο) και η ένταξη του στο οπλοστάσιο, το 1987. Το An-124 κατέχει τον τίτλο του μεγαλύτερου αεροπλάνου στον κόσμο σε παράγωγη (είναι μεγαλύτερο ακόμα και από το C-5 Galaxy).
Για ευκολία φορτοεκφόρτωσης ογκωδών φορτίων, το σύστημα προσγείωσης μπορεί να γονατίσει, μειώνοντας την απόσταση από το έδαφος, στηριζόμενο σε ανασυρόμενα στηρίγματα. Το αεροσκάφος είναι εξοπλισμένο με το σύστημα fly-by-wire (ηλεκτρονικό σύστημα έλεγχου πτήσης).
Συνολικά κατασκευάστηκαν περίπου 30 μονάδες μέχρι το 1993. Η παραγωγή του συνεχίζεται με γοργούς ρυθμούς. Χρησιμοποιήθηκε κυρίως από την Αεροφλότ και την Π.Α. της Ρωσίας ως στρατιωτικό μεταγωγικό. Στο τύπο του αεροσκάφους συνέβησαν δυο δυστυχήματα, στην πτήση αξιολόγησης και ένα στη μεταφορά αεροσκαφών Su-27 για λογαριασμό του Βιετνάμ και τα δύο με τραγικά αποτελέσματα.
ΣΧΕΔΙΟ ΤΡΙΩΝ ΟΨΕΩΝ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
|
Αντονοβ
|
---|---|
ΧΩΡΑ
|
Ρωσία / Ουκρανία
|
ΤΥΠΟΣ
|
Μεταγωγικό στρατιωτικών μεταφορών
|
ΠΛΗΡΩΜΑ
|
6-7, άτομα
|
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
|
4 στροβιλοκινητήρες διπλής ροής Progress (V.A. Lotarev) D-18T
|
Μέγιστη ώση, kN
|
4 x 229.47
|
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
|
|
Μήκος, m
|
69,10
|
Ύψος Α/φους, m
|
20,78
|
Εκπέτασμα πτέρυγας, m
|
73,30
|
Επιφάνεια πτέρυγας, m2
|
628,50
|
ΒΑΡΗ
|
|
Μέγ. βάρος απογείωσης, kg
|
405.000
|
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg
|
392.000
|
Βάρος κενό, kg
|
173.000
|
Εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, kg
|
213.714
|
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
|
|
Μέγ. ταχύτητα, km/h
|
865
|
Μέγ. ταχύτητα ταξιδιού, km/h
|
750-800
|
Εμβέλεια μεταφοράς, km
|
16.500
|
Εμβέλεια, km
|
4.500
|
Επιχειρησιακή οροφή, m
|
9.500
|
Ωφέλιμο φορτίο, kg
|
Μεταφορά 88 επιβατών στην συμπιεζόμενη καμπίνα ή φορτίου 120.000-150.000 kg.
|
ΟΠΛΙΣΜΟΣ
|
-
|