An-124 Ruslan. Πρώτη πτήση: 1982 © Konstantinos Panitsidis

Φωτογραφία από την προσωπική συλλογή του Κωνσταντίνου Πανιτσίδη


 Τεχνικά χαρακτηριστικά      Φωτογραφίες      Video  


Η πρώτη πτήση του An-124  πραγματοποιήθηκε στις 24 Δκεμβριου 1982 (αεροδρόμιο Svyatoshino-Κίεβο) και η ένταξη του στο οπλοστάσιο, το 1987. Το An-124 κατέχει τον τίτλο του μεγαλύτερου αεροπλάνου στον κόσμο σε παράγωγη (είναι μεγαλύτερο ακόμα και από το C-5 Galaxy). 
Για ευκολία φορτοεκφόρτωσης ογκωδών φορτίων, το σύστημα προσγείωσης μπορεί να γονατίσει, μειώνοντας την απόσταση από το έδαφος, στηριζόμενο σε ανασυρόμενα στηρίγματα. Το αεροσκάφος είναι εξοπλισμένο με το σύστημα  fly-by-wire (ηλεκτρονικό σύστημα έλεγχου πτήσης).

Συνολικά κατασκευάστηκαν περίπου 30 μονάδες μέχρι το 1993. Η παραγωγή του συνεχίζεται με γοργούς ρυθμούς. Χρησιμοποιήθηκε κυρίως από την Αεροφλότ και την Π.Α. της Ρωσίας ως στρατιωτικό μεταγωγικό. Στο τύπο του αεροσκάφους συνέβησαν δυο δυστυχήματα, στην πτήση αξιολόγησης και ένα  στη μεταφορά αεροσκαφών Su-27 για λογαριασμό του Βιετνάμ και τα δύο με τραγικά αποτελέσματα.

 


ΣΧΕΔΙΟ ΤΡΙΩΝ ΟΨΕΩΝ

An-124 Ruslan © Konstantinos Panitsidis

 


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
Αντονοβ
ΧΩΡΑ
Ρωσία / Ουκρανία
ΤΥΠΟΣ
Μεταγωγικό στρατιωτικών μεταφορών
ΠΛΗΡΩΜΑ
6-7,  άτομα
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
4 στροβιλοκινητήρες διπλής ροής Progress (V.A. Lotarev) D-18T
Μέγιστη ώση, kN
4 x 229.47
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
 
Μήκος, m
69,10
Ύψος Α/φους, m
20,78
Εκπέτασμα πτέρυγας, m
73,30
Επιφάνεια πτέρυγας, m2
628,50
ΒΑΡΗ
 
Μέγ. βάρος απογείωσης, kg
405.000
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg
392.000
Βάρος κενό, kg
173.000
Εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, kg
213.714
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
 
Μέγ. ταχύτητα, km/h
865
Μέγ. ταχύτητα ταξιδιού, km/h
750-800
Εμβέλεια μεταφοράς, km
16.500
Εμβέλεια, km
4.500
Επιχειρησιακή οροφή, m
9.500
Ωφέλιμο φορτίο, kg
Μεταφορά 88 επιβατών στην συμπιεζόμενη καμπίνα ή φορτίου 120.000-150.000 kg.
ΟΠΛΙΣΜΟΣ
-