Πλοίο Ταχείας Μεταφοράς
Ονομασία κατά ΝΑΤΟ - Pomornic I/II class

 


 Τεχνικά χαρακτηριστικά      Φωτογραφίες      Video

 

Προορισμός: Τα αερόστρωμα κλάσης Zubr, αναπτύχθηκαν για την ταχέα μεταφορά φορτίων και την απόβαση πεζοναυτών (στρατιωτών, εξοπλισμού) σε ανοχύρωτες παράλιες, επίσης παρέχουν υποστήριξη δια πυρών στο αποβιβαζόμενο τμήμα και παρέχει δυνατότητα πόντισης ναρκών.

Αντιπυραυλικό-αντιαεροπορικό συστήματα ΑΚ-630 προορίζεται για την υπεράσπιση των σκαφών επιφάνειας από τα καθοδηγημένα όπλα ακρίβειας, αεροσκαφών, παράκτιων στόχων και επιπλεόντον νάρκες.

 

Αντιπυραυλικό-αντιαεροπορικό συστήματα ΑΚ-630

Τεχνικά χαρακτηριστικά ΑΚ-630

Διαμέτρημα, mm
30
Αρχική ταχύτητα εξόδου βολίδας, m/sec
800
Ταχυβολία,  rds/min
5.000 
Μέγιστη Εμβέλεια, km
5 (5,2)
Τόξο μετακίνησης πυροβόλου, deg
από -25 μέχρι +90±180
Ανίχνευσης στόχου (RCS = 1 m2 - διατομή ραντάρ), km
25-30

 

Τα Ελληνικά Zubr

Κεφαλληνία L-180 Ιθάκη L-181 Ζάκυνθος L-183
Κέρκυρα
L-184
(πρώην Ρωσικό 782)
Ναυπήγηση Almaz Dekabristov-St Peterburg
Καθέλκυση 20/10/2000
Ένταξη 22/01/2001
(πρώην Ουκρανικό U421 Ivan Pidubniy)
Ναυπήγηση Feodosiya-Ουκρανία
Καθέλκυση 2000
Ένταξη 02/03/21
Ναυπήγηση Almaz Dekabristov-St Peterburg
Καθέλκυση 2001
Ένταξη 05/10/2001
Ένταξη 04/01/2005

 


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Τεχνικά χαρακτηρίστηκα
Πλοίο Ταχείας Μεταφοράς τύπου Zubr (Σχέδιο 12322)
Μεταφορική ικανότητα
140 πεζοναύτες + 3 άρματα μάχης  των 50 t έκαστος:
10  ΤΟΜΠ,
8 ΤΟΜΑ,
360 πεζοναύτες με πλήρες εξοπλισμό,
500 στρατιώτες
Οπλισμός:
 
Αντιπυραυλικά-αντιαεροπορικά συστήματα
2  x ΑΚ-630 (εξάκαννα)   των 30 mm, 3.000 βλήματα το καθένα , για τη σκόπευση των ΑΚ-630 χρησιμοποιείται  σύστημα έλεγχου πυρός (ΣΕΠ)  MR-123-02
Αντιαεροπορικά πυραυλικά συστήματα
4 x Igla-1M η Strela-3M ( με 32 βλήματα)
 
2 πολλαπλοί εκτοξευτές MS-227 Ogon με 22 ρουκέτες,
132 - μη κατευθυνόμενες ρουκέτες των 140 mm,
Ηλεκτροοπτικό ΣΕΠ τύπου DVU-3
Νάρκες
Δυνατότητα μεταφοράς 20-80 νάρκες (ανάλογα των τύπο)
Ηλεκτρονικός εξοπλισμός
Ραντάρ έρευνας / επιφανείας,
Σύστημα  ηλεκτρονικών αντίμετρων και ηλεκτρονικού πόλεμου
Τηλεπικοινωνιακός εξοπλισμός
 
- R-784 αποτελείται από:
Πομποδέκτης βραχέων κυμάτων (SW),
Πομποδέκτης μεσαίων-βραχέων κυμάτων,
Εξοπλισμός για την υπερταχεία μεταφορά,
Αυτόματες εντολές-έλεγχου και διαχείρισης συστημάτων,
Ο δέκτης της υπηρεσίας NAVTEX,
Δεκτής διαχείρισης NAVTEX τύπου Morena-1
Ναυτιλιακός εξοπλισμός.
 
Συμπεριλαμβάνεται από:
2 Set - Ραντάρ ναυτιλίας  υψηλής ακρίβειας,
Μαγνητική πυξίδα, Γυροσκοπική πυξίδα,
Συστήματα κλήσης, Δορυφορικό σύστημα  ναυσιπλοΐας, Δεκτής λήψης συστήματος Dekka (σύστημα ναυτιλίας), Γυροσκοπικό σύστημα έλεγχου, Ραδιογωνιόμετρο, 
Ενδείκτης πορείας ημέρας / νύχτας
Τεχνικά χαρακτηριστικά:
 
Δομή του πλοίου
Συγκολλημένο από ελαφρά κράματα  αλουμινίου-μαγκανίου
Εκτόπισμα κανονικό, t
480
Εκτόπισμα πλήρες, t
550
Μήκος, m
56,20 / 57,30**
Πλάτος, m
22,30 / 25,60**
Ύψος, m
21,90
Draught, m
1,60
Σύστημα πρόωσης, h.p.
Τρεις ελικοστροβιλοκινητήρες Μ-70 (NK-12MV) με συνολική ισχύ 30.000 h.p. 
- ανύψωσης, h.p.
2 x 10.000
Ηλεκτρική ισχύς, kW
4 x 100
Εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, t
56
Επιδόσεις:
 
Μέγιστη ταχύτητα, knot
60-63***
Ταχύτητα πλεύσης, knot
55
Εμβέλεια με ταχύτητα 60 knot,  mile
300*** / 1000 mile (χωρίς ωφέλιμο φορτίο)
Αυτονομία, day
5 (με αποθέματα τροφίμων) η μια μέρα με πεζοναύτες
Πλοϊμότητα
Ύψος κύματος (3% ικανότητας)-2,0 m
Ταχύτητα άνεμου,  m/sec
12
Δυνατότητες μετακίνησης σε ανώμαλη επιφάνεια (νερό, αμμώδεις όχθες και βάλτους)
Δυνατότητα υπερκέρασης εμποδίων ύψους 1,6 m
Δυνατότητα να βγαίνει στην όχθη με μια κλίση της τάξης των
5 degree
Πλήρωμα, άτομα 27-31 ( εκ των οποίων 4 αξιωματικοί, ναυτοδίοποι-7)

** - με φουσκωμένη την ποδιά
*** - με 50% καύσιμα + 130 t ωφέλιμου φορτίου  σε περιβαλλοντικές θερμοκρασίες 15o C.