.jpg)
Όνομα κατά ΝΑΤΟ: AA-10 Alamo A
Σχεδιάστηκε από το γραφείο Vimpel. Πρόκειται για ένα βλήμα μέσου βεληνεκούς που προορίζεται για την αναχαίτιση και την καταστροφή αεροσκαφών και ελικοπτέρων κάθε τύπου, καθώς και μη Επανδρωμένων αεροχημάτων (UAV) σε οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες (νύκτα-μέρα), από οποιαδήποτε κατεύθυνση.
Διαθέτει υψηλή αντοχή στα αντίμετρα και μπορεί να εγκλωβίσει πυραύλους Κρουζ (cruise missiles). To βλήμα έχει δύο υποεκδόσεις, μια με αισθητήρα ημιενεργού καθοδήγησης R-27R και R-27ER, και μία με αισθητήρα IR R-27Τ, R-27ET. Το προωθητικό σύστημα των βλημάτων R-27ER και R-27ET, αποδίδει μεγαλύτερη ώση. Στο σύστημα ελέγχου και καθοδήγησης του βλήματος συμπεριλαμβάνεται εκτός από το σύστημα INS και σύστημα ζεύξης δεδομένων για εντολές από το σύστημα ελέγχου πυρός του αεροσκάφους.
Η ικανότητα εγκλωβισμού στόχων φθάνει σε γωνιακή απόκλιση τις ±50° με ημιενεργό καθοδήγηση, και ±55° με υπέρυθρη καθοδήγηση. Ενώ το όριο φόρτισης του αεροσκάφους φορέα τη στιγμή της εκτόξευσης μπορεί να φτάσει τα 5 g. Το βλήμα R-27 μπορεί να αναχαιτίσει στόχους που πετούν με ταχύτητες μέχρι 3.500 ΧΑΩ, σε ύψη από 20 μέτρα μέχρι 27 χλμ. Η οικογένεια πυραύλων R-27 άρχισε να εξοπλίζει τ' αεροσκάφη της Ρωσικής Αεροπορίας τα έτη 1987-1990. Σήμερα οι εκδόσεις του βλήματος R-27 φέρονται απ' όλα τ' αεροσκάφη Su-27 και MiG-29.
Πρόκειται για μια έκδοση του πυραύλου R-27, με τη μέθοδο καθοδήγησης INS, ζεύξης δεδομένων και ημιενεργού ραντάρ στην τερματική καθοδήγηση. Έχει βεληνεκές 80 χλμ. Το βλήμα R-27R μπορεί να αναχαιτίσει στόχους που πετούν με ταχύτητες μέχρι 3.500 ΧΑΩ με ελιγμούς μέχρι και 8 g σε ύψη από 20 μέτρα μέχρι 25 χλμ.
Τεχνικά χαρακτηριστικά της κεφαλής καθοδήγησης
Εμβέλεια εγκλωβισμού στόχου με διατομή ραντάρ("RCS") 5 μ2 , km | 25 |
Χρόνος ετοιμότητας, sec | όχι μεγαλύτερο 14,5 |
Βάρος, kg | 33,5 |
Βάρος εξοπλισμού, kg
|
21,5
|
Διάμετρος, mm | 219 |
θερμοκρασία (όρια), °C
|
-55/+60
|
Υγρασία
|
+35 oC/98%
|
Μήκος, mm | μέχρι 1.173 |
Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ | Σχεδιαστικό γραφείο "Vympel" |
ΧΩΡΑ | Ρωσία |
ΤΥΠΟΣ |
Βλήμα αέρος-αέρος μέσου βεληνεκούς
|
Αεροσκάφη-φορείς
|
Su-27, Su-33, Su-35, MiG-29, Yak-141
|
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
|
Πυραυλοκινητήρας στερεών καυσίμων
|
Μέγιστη ώση, kgf
|
- |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
|
|
Μήκος, m
|
4,78
|
Διάμετρος, m
|
0,230 (260)
|
Εκπέτασμα πτερυγίων, m
|
774 (803)
|
Εκπέτασμα πηδαλίων ελέγχου, m
|
0,972
|
ΒΑΡΗ
|
|
Μέγιστο βάρος βλήματος (εκτόξευσης), kg
|
253
|
Βάρος κεφαλής (πυροκεφαλής), kg |
39
|
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
|
|
Μέγιστη ταχύτητα πλεύσης, km/h
|
4.780 |
Ελιγμοί στόχου, g
|
8 |
Ύψος εμπλοκής (εγκλωβισμού στόχου), km
|
0,20 έως 25 |
Εμβέλεια, km
|
80 |
Διαμέτρημα, mm
|
230
|
Τύπος κεφαλής
|
Ράβδος |
Eγκλωβίσμος στόχου, που πετούν με υπερηχητικές ταχύτητες, km/h
|
έως 3.500 |
Ποσοστιαία πιθανότητα καταστροφής στόχου μεγέθους μαχητικού
|
- |
Μέθοδος καθοδήγησης
|
Αδρανειακό σύστημα ναυτιλίας + ζεύξη δεδομένων. |
Φωτογραφίες R-27ER1